Nypremiär för livsbejakande monolog

Nypremiär för livsbejakande monolog

Publikfavoriten ”Allt som är underbart” är tillbaka! I samspel med publiken skapar skådespelaren Robert Olofsson en unik feelgood-föreställning med svärta. Nypremiär på Lillan 19 november.

Du är sex år gammal. Mamma är på sjukhus. Pappa säger att hon har gjort ”något dumt.” Hon har svårt att vara lycklig. Så du börjar göra en lista över allt som är lysande och underbart i världen. Allt som är värt att leva för.

"Allt som är underbart" är en varm och gripande monolog med humorn i centrum. Det är en berättelse om livets mörker, men framför allt om hopp och förtröstan och om hur långt vi är villiga att gå för dem vi älskar. I samspel med publiken skapar skådespelaren Robert Olofsson en unik föreställning som balanserar mellan livets ytterligheter.

Lillans salong bjuder på en trevlig sittning med bord och stolar. I baren kan publiken köpa kaffe, kaka och snacks samt alkoholfria drycker att ta med in i salongen.

Föreställningen regisseras av Nils Dernevik som även tillhör teaterns fasta skådespelarensemble. Det här är hans regidebut på Helsingborgs stadsteater.

Spelas på Lillan 19 november till 16 december 2022.

I rollen: Robert Olofsson
Av