Försäljningen av 1200 nya bäddar igång i Gondolbyn

Försäljningen av 1200 nya bäddar igång i Gondolbyn

Drömmer du om en egen fjällstuga? Nu finns möjlighet att förverkliga drömmen i Hemavan där försäljningen av 1200 nya bäddar i Gondolbyn precis har startat.

Under sommaren och hösten har det varit full aktivitet i Hemavan där infrastruktur i form av vägar, VA och områdesbelysning har färdigställts i Hemavans nya boendeområde, Gondolbyn. Exploateringen av Gondolbyn, som blir ett nytt område med bebyggelse i syfte att tillgodose det ökande antalet gäster i Hemavan, sommar som vinter, är tänkt att vara ett attraktivt område året runt, som erbjuder något för alla med fokus på rekreation och natur.

Thomas Ringbrant VD för Hemavan Alpint gläds över att försäljningen nu har startat och att man efter några år med lyckade investeringar kan fortsätta utveckla destinationen i form av modernt boende anpassat för fjällälskande skidåkare.

- Ambitionen är att området ska innefatta ett varierat utbud av boendeformer, allt från egna lägenheter till hotell samt olika verksamheter som kontors-, butikslokaler och restauranger. Allt i bästa ski-in-ski-out-läge vid Hemavan Gondol och barnfamiljernas favorit Lämmellandet, säger Ringbrant.

Försäljningen av 1200 bäddar fördelade över 15 generösa byggrätter sker i samarbete med Mäklarringen i Umeå där fastighetsmäklare Magnus Forsberg ansvarar för försäljningen.

- Det är med stor glädje vi tar oss an detta uppdrag tillsammans med Hemavan Alpint som vi arbetat med i olika fastighetsprojekt de senaste åren. Hemavan är en starkt växande skidort och tomterna i Gondolbyn är onekligen attraktiva med sitt unika läge med närhet till gondolen, skidbackarna och Hemavans fantastiska fjällvärld utanför sovrumsfönstret.

Tomterna har byggrätter med byggnationer i upp till tre plan. Tomtstorlekar 681 - 2848 kvm med en BTA på 476 - 2988 kvm.

För mer information kontakta fastighetsmäklare Magnus Forsberg:

Telefon: +46(0)70-545 59 33
E-post: magnus.forsberg@maklarringen.se