Toni Franz blir ny VD för Hemavan Alpint AB

Toni Franz blir ny VD för Hemavan Alpint AB

Toni Franz har utsetts till ny VD för Hemavan Alpint AB och tillträder sin nya roll den 3 augusti 2020. Toni kommer närmast från Luossavaarabacken i Kiruna där han jobbat som driftansvarig de senaste 10 åren.

- Det är mycket glädjande att kunna hälsa Toni välkommen till Hemavan och Hemavan Alpint som ny VD. Toni´s långa och breda erfarenhet inom den alpina världen dels som alpin tränare, arrangör av stora alpina evenemang och inte minst de senaste 10 åren som driftansvarig för en alpin anläggning gör honom mycket lämpad för VD rollen säger Christian Björklöf, styrelseordförande för Hemavan Alpint.

- Efter ett helt liv i skidbackarna i olika roller, känner jag en stor förväntan inför att få bli en del av Hemavan Alpint. Det tilltalar mig att ägarna har en långsiktig utvecklingsplan där anläggningen får växa i lugn takt och det ska bli kul att få vara med och forma de nya planerade delarna av skidområdet och att få dem integrerade i samhällsutbyggnaden på ett bra sätt. Skidåkningen är central i Hemavan och vi ska fortsätta att tillhandahålla fantastisk skidåkning i den underbara fjällmiljön som finns. Samtidigt ser jag utvecklingsmöjligheter på olika områden, både sommar som vinter, där vi kan integrera fler och hoppas kunna få Hemavan till att bli ett levande samhälle året runt säger Toni Franz.

Toni efterträder Thomas Ringbrant som under de senaste åren framgångsrikt lett Hemavan Alpint in i en ny era. Under Thomas tid har Hemavan Alpint genomfört betydande investeringar så som t.ex. restaurang Björk (2015) och Hemavan Gondol (2017) som inte endast medfört Hemavan Alpints tillväxt utan även satt en grund för att bygden Hemavan lyckats attrahera nya investerare som alla delar en gemensam positiv syn för Hemavans framtida utveckling.

- Utan Thomas otroliga energi och enorma engagemang skulle Hemavan Alpint inte vara det bolag det är idag. Jag är enormt tacksam för Thomas insatser för bolaget och för Hemavan och glädjande är att än skiljs inte våra vägar då Thomas tillsvidare fortsätter som Senior Advisor i bolaget, säger Christian Björklöf.

Christian Björklöf, styrelseordförande Hemavan Alpint AB
E-post christian.bjorklof@pcrettig.com