Cecilia Tosting blir ny vd på Hemfrid

Cecilia Tosting blir ny vd på Hemfrid

Hemfrids styrelse har utsett Cecilia Tosting till ny vd. Cecilia tillträder rollen den 1 oktober 2020.

- Det känns oerhört roligt att få förtroendet att leda Hemfrid. Det är en väldigt spännande bransch med framtiden framför sig och det finns ett fantastiskt driv och energi inom organisationen som jag ser fram emot att bli en del av, säger Cecilia Tosting ny vd på Hemfrid.

Cecilia Tosting har en lång och gedigen erfarenhet av både tjänsteproduktion och produktförsäljning. Hon har bland annat varit Senior Vice President EMEA för Walt Disney i många år med bas i både London och Milano. Hon har också varit Nordenchef för spelbolaget Activision Blizzard. Senast har hon drivit eget bolag som rådgivare inom ledarskap, affärsutveckling och digitaliseringsfrågor.

- Cecilias erfarenhet av att leda större organisationer i tillväxt kommer att vara en stor tillgång för oss. Hennes uppdrag blir att ta vår kundupplevelse till nästa nivå och fortsätta stärka vår position inom digitalisering, jobbskapande och integration, säger Monica Lindstedt grundare och styrelseordförande.

Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt. Företaget är idag Sveriges största leverantör av tjänster i hemmet med över 2 200 anställda.

För mer information kontakta gärna:

Cecilia Tosting, vd Hemfrid, 0704-25 17 77, cecilia.tosting@hemfrid.se

Monica Lindstedt, grundare och styrelseordförande, 0704-25 15 50, monica.lindstedt@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges största leverantör av tjänster i hemmet. Vi erbjuder städning, flytt, återvinning, trädgård och mycket annat som gör livet hemma lite enklare. Idag är vi fler än 2 000 medarbetare från hela världen som underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås, Helsingborg och Linköping/Norrköping.