Hemfrid redovisar 65 procents omsättningsökning

Hemfrid i Sverige AB redovisar för 2008 en stark tillväxt med fortsatt lönsamhet. Bolaget omsatte 133,5 MSEK, vilket är en ökning med 65 procent jämfört med 2007 (80,9). Resultatet före skatt blev 6,2 (4,0), Antalet anställda ökade från 630 till 850 vilket innebär ökning med 35 procent.

-Bolagets starka och positiva utveckling är ett resultat av ett långsiktigt byggande av företaget på den framväxande marknaden av hushållsnära tjänster och effekten av de skattelättnader som trädde i kraft 1 juli 2007, säger bolagets grundare och Styrelseordförande Monica Lindstedt.

-Vi tror på fortsatt tillväxt under 2009, inte minst mot bakgrund av de förenklingar av skattereduktionen som träder i kraft vid halvårsskiftet 2009, säger Åsa Andersson Antelli VD för Hemfrid sedan 2002. Vi ser att många människor, trots finanskrisen, prioriterar att få livspusslet att gå ihop.

-Jag vill också understryka det viktiga integrationsarbete vi genomför genom att erbjuda många utlandsfödda ett kvalificerat arbete med goda arbetsvillkor på den svenska arbetsmarknaden. Vi har för tillfället medarbetare från mer än 40 nationer, fortsätter Åsa Andersson Antelli.

För ytterligare information kontakta:

Åsa Andersson Antelli , VD Hemfrid 0704 25 15 85

Monica Lindstedt, Grundare och Styrelseordförande 0704 25 15 50

Lil Larås Lindgren, Informationschef 0704 25 15 73

Hemfrid

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, strykning, tvätt, trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som förenklar vardagen. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare. Våra värderingar handlar om Trygghet, Kvalitet och Service. Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt tillika styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002.

Hemfrids drygt 850 medarbetare, från 40 nationer, underlättar vardagen för många tusen hushåll runt våra storstäder Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

Läs mer om Hemfrid på www.hemfrid.se.