Hemfrid utses till Karriärföretag 2024

Hemfrid utses till Karriärföretag 2024

När Karriärföretagen 2024 utser Sveriges mest attraktiva arbetsgivare är Hemfrid med på listan – för femte året i rad. Hemfrid premieras för sin unika och inkluderande företagskultur, som främjar samarbete, arbetsglädje och utveckling.

Hemfrid, Sveriges marknadsledande aktör för tjänster i hemmet, har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag 2024. Utmärkelsen, som årligen delas ut av Karriärföretagen, uppmärksammar arbetsgivare i Sverige som erbjuder exceptionella karriär- och utvecklingsmöjligheter, särskilt för studenter och young professoinals.

Vi är väldigt stolta över att för femte året i rad ha blivit utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Utmärkelsen är ett erkännande av vårt kontinuerliga arbete med vår företagskultur, vårt arbetsgivarvarumärke och vår dedikation till att vara en arbetsplats där talanger kan växa och utvecklas – oavsett vilken roll man har, säger Moa Vallgård, CHRO Hemfrid.

Karriärföretagens motivering för att tilldela Hemfrid utmärkelsen lyder:

Hemfrid är en attraktiv arbetsgivare tack vare sin unika och inkluderande företagskultur. Företaget värdesätter och främjar arbetsglädje, samarbete och respekt inom organisationen, vilket skapar en positiv arbetsmiljö där medarbetare trivs och växer. Hemfrid är platsen där kulturen är en av de mest betydelsefulla drivkrafterna bakom deras framgång och gör det till ett eftertraktat karriärföretag för dem som söker en meningsfull arbetsplats med fokus på välmående och samarbete.

Vår styrka är de mångsidiga karriärvägar vi erbjuder våra medarbetare, möjligheten att växa och ta ansvar finns hos oss. Att få möjlighet att utforska olika roller och växa i en riktning man brinner för skapar en dynamisk arbetsmiljö och engagerade medarbetare. Vi ser fram emot att fortsätta skapa en inspirerande och utvecklande arbetsplats för våra anställda, och bidra till branschens utveckling, avslutar Moa Vallgård.

Hemfrid är Sveriges marknadsledande aktör för tjänster i hemmet. Vi levererar högkvalitativa tjänster inom städning, flytt och trädgård från Gävle i norr till Malmö i söder. Vi är över 3000 medarbetare med olika bakgrund och expertis som tillsammans delar ett mål: att ge våra kunder en vardag där varje detalj andas kvalitet.