Nu lanserar Hemtex möbler och sängar

Nu lanserar Hemtex möbler och sängar

Upptäck våra nya kvalitetsmöbler

Hemtexs sortiment med fokus på textil och dekoration har varit älskade inredningsdetaljer i svenska hem i över femtio år. Nu expanderar den nordiska hemtextilkedjan i Sverige, Finland och Estland med ett stilrent möbelsortiment som kombinerar skandinavisk minimalism med klassisk elegans, framtaget i samarbete med europeiska möbelexperter. Vi har lagt vikt vid bra design, till rimliga priser – utan att kompromissa med kvalitet och komfort.

I kollektionen hittar du möbler som ser bra ut tillsammans i grupp, men som också passar som ett individuellt inslag i hemmet. I designen hittar du rena, strama linjer och stilren minimalism, men också praktiska lösningar och komfort. Kollektionen har moderna textilier och högkvalitativa material - till konkurrenskraftiga priser.

Fin design till bra priser.

Nästan alla av Hemtex möbler produceras i Baltikum och uppfyller de strikta kvalitetsstandarderna som är karakteristiska för den skandinaviska hantverkstraditionen. Detta leder till korta leveranstider på 4-7 arbetsdagar. Läs mer om varumärket Forms + Objects här.

Möblerna hittar du i utvalda butiker och på hemtex.se

Kvalitetssängar från Nordic Rest

För oss är sängen inte bara en plats att sova på. Sover vi gott så lever vi bra och det är denna filosofi som vi har tagit med oss i utvecklingen av sängarna från Nordic Rest. Våra sängar är tillverkade med avancerad fjäderteknik för att ge anpassat stöd där kroppen behöver det. Dessutom hittar du andningsbara och bekväma material i madrasserna, klädda i slitstarka kvalitetstextilier.

I vår sängkollektion hittar du sängar i alla prisklasser – med anpassat stöd, flera grader av fasthet och för alla kroppstyper. Sängarna har tagits fram i samarbete med europeiska möbelexperter och byggda enligt skandinavisk hantverkstradition och standard. Med en robust konstruktion och kvalitetsmaterial i alla delar får du en skön säng som håller år efter år. Läs mer om varumärket Nordic Rest här.

Du hittar sängarna i utvalda butiker och på hemtex.se

För att se alla fina lanseringserbjudanden, besök hemtex.se.