Freixenet Cordon Negro

Grand slam till Freixenet Cordon Negro i Champagne & Sparkling Wine World Championships

Freixenet Cordon Negro Brut tar hem hela 4 prestigefulla utmärkelser under årets Champagne & Sparkling Wine World Championships, en av världens största och mest prestigefulla tävlingar för mousserande vin.

Freixenet Cordon Negro Brut är med sin ikoniska svarta "kostym" ett välkänt ansikte för den svenska konsumenten och har funnits på den svenska marknaden i närmare 30 år.

"Att för andra året i rad visa att Freixenet Cordon Negro Brut Magnum vinner Best Spanish Sparkling Wine känns fantastiskt, det är verkligen en prestigeutmärkelse med jurymedlemmar som Tom Steveson, grundare och president för tävlingen, Essi Avellan Master of Wine samt renomerade Simon Stockton" berättar Charlotte Wallstedt, produktchef i Sverige.

- Vinet vinner inte bara Best Spanish Sparkling wine för andra året i rad utan tar även hem regional champion som Best Spanish Cava och Best in Class för andra året i rad samt guldmedalj för 3:e året i rad.

- Det är en obestridd kvalitetsstämpel att vinna från år till år som visar på det gedigna hantverket och expertisen som ligger bakom framställningen.

Freixenet Cordon Negro Brut Magnum - Champagne & Sparkling Wine World Championships 2022

National Champion (2nd consecutive year)

• Best Spanish Sparkling Wine

Regional Champion (2nd consecutive year)