Karl Fredrik på Eklaholm lanserar mousserande vinterrosé

Karl Fredrik på Eklaholm lanserar mousserande vinterrosé

Floristinspiratören och TV-profilen Karl Fredrik på Eklaholm lanserar Karl Fredrik Prosecco Rosé D.O.C Organic. En torr mousserande vinterrosé med frisk smak av vilda röda bär. Proseccon kommer att finnas tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment från den 20 oktober 2021.

Tidigare i år lanserade Karl Fredrik Gustafsson, mest känd som Karl Fredrik på Eklaholm, sin första prosecco. En succélansering som slog försäljningsrekord och har blivit hyllad av vinexperter. Nu lanserar han vinterrosén Karl Fredrik Prosecco Rosé D.O.C Organic, en ekologisk prosecco producerad i nordöstra Italien.

Karl Fredrik Prosecco Rosé D.O.C Organic är ett torrt och friskt mousserande rosévin. Dryckens fylliga toner av vildhallon och smultron går väl ihop med inslag av persika, päron och grapefrukt. En välkomponerad balans som gör att proseccon passar utmärkt som aperitif eller sällskapsdryck. Det mousserande vinet passar även till sallader och lättare rätter av fisk, skaldjur eller kyckling.

– Det är en ära att få lansera ännu en prosecco, denna gång min alldeles egna vinterrosé. En lansering som sker precis i rätt tid och perfekt till vinterns alla högtider, middagar och andra tillställningar. Min prosecco Karl Fredrik Prosecco Rosé D.O.C Organic har en delikat och frisk smak, ljusrosa ton och rikt mousserande bubblor. Ett bubbel som vi tagit fram med kvalitet och kärlek i fokus, säger Karl Fredrik Gustavsson.

Karl Fredrik Prosecco Rosé D.O.C Organic
Art nr: 53772-01
Alkohol: 11,5%
Pris: 119 sek