Ny höstlansering av Törley Chardonnay Méthode traditionelle Brut

Ny höstlansering av Törley Chardonnay Méthode traditionelle Brut

Redan 1882 grundades företaget Törley av József Törley. Som ung fick han möjligheten att utbilda sig utomlands och han valde då att åka till Champagne för att lära sig allt om Champagnetillverkning. Efter ett antal framgångsrika år i Champagne återvände han till sitt hemland Ungern för att där etablera ett eget vinhus. József Törley filosofi var att ”aldrig sälja något som inte var perfekt” och han hade stora framgångar både i Ungern och utomlands med sina viner. 1896 utsågs Törley till kunglig hovleverantör och försåg de Europeiska kungahusen med Ungersk ”Champagne från Törley”.

Den 26 November lanserades Törley Chardonnay Brut i Systembolagets tillfälliga sortiment. Törley Chardonnay Brut är ett torrt mousserande vitt vin med fruktig och frisk smak av gula äpplen, toner av citrus och päron med inslag av rostat bröd och nougat.

Passar som aperitif och sällskapsdryck eller till fisk, skaldjur eller kyckling.

Serveras väl kyld vid 8-10 grader

Produkt: Törley Chardonnay Brut

SB art nr. 11854-01

Alkohol: 11,5%