Sedan 1844 har familjedestilleriet Schladerer producerat unika destillerade drycker av högsta kvalitet.

Schladerer Wald Himbeergeist, unik hallonbrandy från Schwarzwald

Sedan 1844 har familjedestilleriet Schladerer producerat fruktbrandy och unika destillerade drycker av högsta kvalitet under Schladerer-namnet.

Det familjedrivna företaget utmärker sig för sitt kvalitetsengagemang genom hela produktionsprocessen. Från det noggranna urvalet av handplockad frukt hela vägen till den unika finishen av varje enskild produkt. Allt med ett mål i åtanke – att ge en smakupplevelse i sin renaste form. Vare sig det är med vänner eller tillsammans med familjen, i en bar, ute i naturen, on the rocks eller i en drink.

Schalderer Wald Himmbergeist är framställd av fullmogna vildhallon handplockade i de karpatiska bergen. Efter skörden tillsätts bären i neutral alkohol som destilleras efter 4-6 veckors maceration. Varken den destillerade vätskans "head" eller "tail" hamnar i den färdiga produkten utan endast "the heart" för att garantera den höga kvalitén. Efter destilleringen tappas vätskan på tankar av rostfritt stål i ca 1,5 år innan den späds ut med källvatten och buteljeras på den patenterade fyrkantiga Schladererflaskan.

Bergen, jordmånen och de fullmogna bären skapar en unik arom av rena frukttoner med en lång och djup eftersmak.

Produkt: Schladerer Wald Himbeergeist
Systembolaget artikel nr: 40413
Storlek: 700 ml
Alkoholhalt: 42%
Ursprung: Schwarzwald, Tyskland
Pris: 369 kr

Tips på servering:

Schladerer Schladerer Wald Himbeergeist Mojito

Ingredienser

• 4 cl Schladerer Wald Himbeergeist
  • 2 cl Limejuice
  • 2 msk Brunt rörsocker
  • 2 dl Lemonad
  • Färsk mynta till servering
  • Färska hallon till servering

Recept

Blanda alla ingredienser, förutom lemonaden i ett högt glas och rör om väl. Fyll glaset med isbitar och häll över lemonad.
Garnera med myntablad och färska hallon.