Hannah Graaf och Daniel Paris på Brasserie Vau Du Ville

Superduon Hannah Graaf och Daniel Paris lanserar unika signaturdrinkar

I vinter fortsätter Freixenet och Vau De Ville att sätta smak på vardagen. Denna gång i ett samarbete med Daniel Paris, Hannah Graaf och stjärnkocken Erik Videgård. Den 18 november introducerar Vau De Vill drinkarna Aurora och Pretty in Paris på menyn. Hannah Graaf och Daniel Paris egna signaturdrinkar framtagna med hjälp av den prisbelönta bartendern David Jasaraj. Drinkarna med Freixenet Prosecco D.O.C Organic som bas är särskilt framtagna utifrån Hannah och Daniels favoritsmaker. Två drinkar som återspeglar dem och samtidigt visar på proseccons mångsidighet.

Med sin intensivt röda färg fångar drinken Aurora, som även betyder norrsken på samiska, betraktarens uppmärksamhet. De syrliga smakerna av hallon och citron binder sig väl med gin och Freixenet Prosecco D.O.C Organic, en kombination som balanserar smakintrycken och ger en fulländad drink. Daniels cocktail Pretty in Paris är en fräsch och fruktig drink med smak av ingefära, aprikos och citron. En drink som lyser upp vintermörkret med sin vackra gulaktiga färgton.

Som pricken över i:et har Erik Videgård komponerat två aperitivo-menyer för Hannah Graaf och Daniel Paris. Sammanlagt fyra små rätter som går väl ihop med drinkarna och återspeglar deras samiska respektive persiska ursprung.

Aperitivo Hannah Graaf

- Samiska souvaskroketter med regnbågsdipp.
- Norrländsk ”Rarebit” med Västerbottenost och hjortron på toast.

Aperitivo Daniel Paris

- ”Lobster roll” brioche med hummer ”Bahn Mi” och röd coleslaw.
- Tonfisktartar med persisk aubergineyoghurt i rispapper.

Aurora by Hannah Graaf

Ingredienser

- 3,5 cl Tanqueray London Dry Gin
- 1,5 cl Pink Grape likör
- 2 cl citronjuice (av färskpressad citron)
- 2 cl sockerlag (socker & vatten)
- 5 cl hallonpuré
- Freixenet Prosecco D.O.C Organic
- Iskuber

Tillvägagångssätt

Steg 1 - Tillsätt alla ingredienser i en shaker förutom proseccon.
Steg 2 - Skaka väl i 10 sekunder.
Steg 3 – Sila drycken över cocktailglaset men undvik att få med isen då drinken annars blir vattnig.
Steg 4 – Toppa slutligen drinken med Freixenet Prosecco D.O.C Organic och garnera med färska hallon.

Pretty in Paris by Daniel Paris

Ingredienser

- 2,5 cl vodka
- 2,5 cl aprikoslikör
- 3 cl färskpressad ingefärsjuice
- 3 cl citronjuice (av färskpressad citron)
- 1,5 cl sockerlag (socker & vatten)
- 2 cl äggvita
- Freixenet Prosecco D.O.C Organic
- Iskuber

Tillvägagångssätt

Steg 1 – Tillsätt alla ingredienser (förutom proseccon) i shakern.
Steg 2 – Skaka väl i 10 sekunder och tillsätt därefter isen. Skaka därefter i ytterligare 10 sekunder.
Steg 3 - Sila drycken över cocktailglaset men undvik att få med isen då drinken annars riskerar att bli vattnig.
Steg 4 - Toppa med Freixenet Prosecco D.O.C Organic och garnera slutligen med en skiva grapefrukt.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Tiyoneh Jah, presskontakt Micael Bindefeld AB
Mail: Tiyoneh.Jah@bindefeldab.se

Fotograf:

Filip Gustavsson

Henkell Freixenet Sweden AB grundades 1 januari 2019 och är en sammanslagning av Henkell & Co Sverige AB (grundat 2011) och Freixenet Nordic AB. Redan före sammanslagningen var Henkell & Co Sverige AB en av marknadsledarna i Sverige inom segmentet mousserande vin.

Charlotte Wallstedt

Brand Manager 073 644 82 07