Sydfransk rosé signerad Karl Fredrik!

Sydfransk rosé signerad Karl Fredrik!

Ett rosévin från södra Frankrike med känsla av Österlen – Karl Fredrik Gustafsson lanserar Karl Fredrik Rosé

Nu står körsbärsträden i full blom och samtidigt lanseras Karl Fredrik Rosé i samma drömlika ljusrosa färg som trädens vackra blommor. Sydfranska druvor möter Karl Fredriks touch i en perfekt kombination.

En kall flaska Karl Fredrik Rosé är det ultimata vinet för sommarens soligaste dagar och ett perfekt komplement till Karl Fredriks omtyckta viner. Rosévin är en synnerligen populär dryck kring sommartid där Karl Fredrik Rosé lyfter fram förtjusande smaker av jordgubb och hallon som för tankarna till sommarens alla härliga stunder. Den fruktiga och fräscha smaken har även varma inslag av örter och persika. Ett vin som placerar sig högt upp på önskelistan till alla kommande utomhusmiddagar.

”På Eklaholm älskar vi den ljuva sommaren. Trädgården står i full blom, den karaktäristiska sommardoften sprider sig och alla sprudlar av lycka. Därför lanserar vi nu vårt blomstrande rosa vin, Karl Fredrik Rosé. Jag tycker att man ska bjuda över goda vänner på en underbar rosélunch eller varför inte ett härligt umgänge i kvällssolen över ett glas rosé”,  säger Karl Fredrik Gustafsson.

Det skira rosévinet, Karl Fredrik Rosé, produceras i Frankrike där några av de största producenterna av roséviner finns. Detta rosévin profilerar sig även tydligt på marknaden med sin låga sockerhalt och tydliga aromer. Den läckra rosén passar bra till fågel, fisk och sallad, men väl så god på egen hand.

Karl Fredrik Rosé
Druvor: Grenache, Cinsault & Syrah.
Sockerhalt: 1 g/l
Alkoholhalt: 11,5 % vol.
Ursprung: Vin de France, Frankrike.
Artikelnummer: 56456
Pris: 109 KR

Karl Fredrik Rosé finns nu i Systembolagets beställningssortiment. För varuprover, vänligen kontakta Petra Ekholm, Produktchef Henkell- Freixenet på petra.ekholm@henkell-freixenet.com