Pressmeddelande -

Kommunikationsbyrån Henson fortsätter att växa – rekryterar kommunikationsstrateg

Kommunikationsbyrån Henson i Skellefteå och Umeå rekryterar kommunikationsstrategen Nicola Hood som närmast kommer från Printler, en marknadsplats för fotokonst. Nicola Hood är byråns andra rekrytering på kort tid.

– Nicola Hood är stark inom såväl det kreativa fältet som inom webb, content och strategi. Det ger henne ett helhetsperspektiv på kommunikationsarbetet som kommer att gynna våra kunder. Vi är väldigt glada över att hon ansluter sig till oss, säger Åsa Stocksén, vd på Henson.

Under de senaste åren har Nicola Hood jobbat med att hjälpa företag och organisationer att ta klivet över till den digitala världen.

– En stor utmaning idag för företag och varumärken är att vi möter dem i en mängd olika sammanhang, från redaktionellt innehåll och digitala medier till köpta ytor. En av mina styrkor är min erfarenhet av att hantera många olika typer av kanaler och uttryck och samtidigt behålla ett övergripande perspektiv som gör att kommunikationen hänger samman. Det är avgörande för upplevelsen av både trovärdighet och kvalitet, säger Nicola Hood.