>1000 punkare vill ha en egen klubb på Mejeriet

>1000 punkare vill ha en egen klubb på Mejeriet

Fredagen den 4 juni "smygstartar" Lunds nya liveklubb ”1000 PUNKS”. På scen står bl.a. återupplivade Moderat Likvidation från Malmö och Bristles från Landskrona. Men en Lundaklubb är såklart inte komplett utan Lundaband, för kvällen representerar Pass On Traditions och Fubbix, som i mycket är orsaken till att klubben drogs igång.

• 1000 PUNKS - STEP UP TO THE PLATE!
  • Fredagen den 4 juni 2010 kl 20.00
  • Mejeriet, Stora Södergatan 64 i Lund
  • På scen: Moderat Likvidation (Malmö), Bristles (Landskrona), Fubbix (Lund) och Pass On Traditions (Lund)
  • Inträde 80kr / förköp 70kr

Det hela började att Lundapunkbandet Fubbix hörde av sig till HepTown med en förfrågan om det gick att få spela på Mejeriet. Hur diskussionen gick är det ingen som riktigt minns men det hela mynnade ut i ett uppdrag:

Skaffa en Facebook grupp med >1000 medlemmar så startar vi en klubb istället. Sagt och gjort, gruppen drogs igång och mindre än en vecka senare passerade den 1000 pers. http://www.facebook.com/group.php?gid=278044511550

MODERAT LIKVIDATION (Malmö)

Moderat Likvidation från Malmö som är tillbaka på Mejeriet där de gjorde en comeback spelning och drog fullt hus i januari 2008. Bandet har efter det gjort en USA-turne och släppt nytt album

BRISTLES (Landskrona)

Bristles från Landskrona återuppstod 2008 och släppte efter flitigt turnerande i norra Europa ett nytt album nu i Maj

FUBBIX (Lund)

Punkbandet från Lund vars gigförfrågan slutade i en ny punkklubb på Mejeriet

PASS ON TRADITIONS (Lund)

Pass On Traditions, andra Lundabandet för kvällen som spelar en punk inspirerad av band som Millencolin, NOFX, Pennywise. 2009 spelade de in sin första demo, producerad av Gustav Brunn i Atlas Losing Grip.

PUNK I HÖST

Detta är "bara en försmak" av höstens bästa liveklubb på Mejeriet. Du kan redan nu skriva PUNK med stora bokstäver i din kalender på följande datum:

3 september

1 oktober