Årets STORA julfest på Mejeriet i Lund 6 december

Årets STORA julfest på Mejeriet i Lund 6 december

Årets stora julfest för dig som gillar Rockabilly, Swing, Surf, Ska, Garage, punk och gammal Amerikansk rootsmusik

• Retro Blaster Lördag 6 December 2014
  • Öppet: 21:00 – 02.00
  • På scen 21:30
  • Entré: Förköp 250kr, i dörren 280kr
  • Mejeriet, Stora Södergatan 64, Lund, Sweden
  • Biljetter: hepcat.se / tickster.se

PÅ SCEN

• Ray Collins' HOT-CLUB (DE)
  • The Cremators
  • Sweet Mandy & the TeenTwisters

Ray Collins' Hot-Club är utan tvekan ett av Europas hetaste 50-tals jump-blues band någonsin. Och efter att ha upplevt dem kan man med säkerhet säga att de är ett av de bästa i världen. Så nära ett perfekt 50-talssound man kan komma.

Det handlar om swing och rhythm and blues av högsta kvalitet, musik från den goda tiden med ett SOLITT beat. Det är ytterst sällan ett band av dagens härkomst förmår att frambringa ett sådant originalljud och tillika förmå att fånga den anda av de klassiska gamla legenderna från 1950-talet. Konstnärer såsom Tiny Bradshaw, Joe Houston, Big Jay McNeely, Joe Liggins, Johnny 'Guitar' Watson, Wynonie Harris och Ike Turner & King of Rhythm.
Ray Collins' Hot-Clubs konserter, produktioner och artisteri är fulla av spännande och uppfinningsrika detaljer. Deras material har redan blivit moderna klassiker som bara skriker att göra sig hörda.
Får du chansen att uppleva Ray Collins' Hot-Club uppträda live, så bjuds du på en förryckande show och att bara njuta något av det bästa som bjuds på 1950-stilen, så tätt som man möjligen kan nå. En oförglömlig resa till födseln av rock 'n' roll. Hög energi, vilt scenframträdande och glamour.
Varje klubb blir en HOT-CLUB när Ray Collins är i stan!!!

The Cremators tillhör Sveriges finaste psyko- / punkabilly akter sedan 2005. Delad scen med band som Guana Batz, Frantic Flintstones, Resurex och många fler! En EP och en fullängdare är tillgängliga via HepTown Records!

Sweet Mandy & the TeenTwisters - En tjej som lyser i kapp med solen just nu är Amanda i Sweet Mandy & the Teen Twisters. Sedan starten 2011 har hon gjort mängder av gig, bl.a a-bombers, rockin around turnhout, Hultsfred hayride, och ändrat lite i banduppställningarna. Amanda Wallgren på sång och gitarr har målmedvetet gått från klarhet till klarhet. Numera baserad i Dalarna har hon ett "nytt" band som består av Rasmus Andersson, elgitarr, Michael Reinstam, ståbas och Per Bökberg på trummor. Soundet live låter genuint men utan tråkig originalfanatism.

www.kulturmejeriet.se