Äntligen! Så mycket Vet Hut!

Äntligen! Så mycket Vet Hut!

När hela världen stängde ner sina konsertlokaler och Malmöbandet Vet Hut som precis hade släppt ett nytt album och hade planerat för konserter runt om i landet, sattes allt på paus. Vet Hut bestämde sig då att göra nytolkningar på ett gäng gamla låtar. Här utforskas ett flertal musikstilar till ett minialbum. Albumet "Så mycket Vet Hut" släpps på Heptown Records digitalt, på cd och på vinyl, såklart!

Döda dig, som är en av Vet Huts mest uppmärksammade låtar, är första singeln och första videon från detta albumet. Singeln är släppt och videon likaså då givetvis blev det ju förseningar med vinylen. Men nu är det på riktigt – albumet släpps den 22:e April!.

Här har punken fått stå till sidan och en betydligt mörkare framtoning har fått spegla texten. Men vad är mer punk än att bryta normen.

Vet Hut för fan, det här är på riktigt!

Link to frontcover/artwork:

Pre-Listen link (only for internal use):