Burlesk punk/rock cabaret från Berlin spelar på mosebacke i Stockholm 10 sep. 2010

10 Sep 2010  MOSEBACKE STOCKHOLM, SE

11 Sep 2010  HIJACKERS ROCK N ROLL CLUB  Eksjö, SE

The Kamikaze Queens är Berlins Punk Cabaret no. 1. Inspirerad av den förödelse från 1920-talets Berlin och stadens ökända hedonism som lever än i dag. De har skapat en sexig och ett teaterlikt liveuppträdande som är unik. Musikaliskt sträcker sig deras stil från tidig punkrock och själfull garage till smutsiga jazz och punkabilly, kvävd i reverb, toppad med Spooky valser, och serverat med burlesk teater och cabaret.

Frontad av två bländande amerikanska sångerskor, Trinity Sarratt och Kathryn "Mad Kate" Fischer, turas de om att vara sötsura, dansa, sparka och spelar slagverk. Tillsammans är de två i gott sällskap med en av Tysklands hetaste gitarrister, Tex Morton (Mad Sin, Sunny Domestozs, Chip Hanna).

Med lanseringen av sitt debutalbum " Voluptuous Panic " (Sounds of Subterrania/Cargo 2009) har de turnerat över hela Tyskland, Schweiz, Italien, Tjeckien, Nederländerna, Sverige och i USA på SXSW 2009.

”Voluptuous Panic" – albumet (2009) är återtryckt på allmän begäran och ute igen sen nu i våras, första upplagan av CD:n sålde nämligen slut förra året!

Den 9 september är de ute med en ny vinyl singel  ”Tastee 29” på Lundaetiketten Heptown Records . Distribution av Sound Pollution.

Discography:

"Don't Look Back/ I Wanna Know You" 7" Single (Sounds of Subterrania 2007)

"Voluptuous Panic" CD/ LP (Sounds of Subterrania 2009)

www.myspace.com/kamikazequeens
www.heptownrecords.com