Dj Undertaker & HepCat Store presents: Jake & Tellason goes CLASH

Dj Undertaker & HepCat Store presents: Jake & Tellason goes CLASH

Alla älskar vi Clash...! Denna lördag har vi Jake från The Headlines på besök för att riva av akustiska versioner på väl utvalda Clash-klassiker.

Dj Undertaker har lovat att gräva djupt i sitt skivarkiv och plocka fram musiken som Strummer & Co hämtade sin inspiration ifrån... Förutom det bjuder han så klart på sin patenterade blandning av 50's rock'n'roll, garage och surf. Papa Oo Maw Maw!

Lördagen den 2 mars
Tid: 11.00 – 16.00
Live i butiken: Jake (The Headlines)
Plats: Hepcat Store, Sankt Lars väg 21, 222 70 Lund
www.hepcat.se

Men inte bara det, på Hepcat Store vill vi samma helg lyfta fram ett fantastiskt jeans märke från San Fransisco, TELLASON.
Detta för att grundarna bakom märket Tony & Pete är riktiga Clash fans och det gillar vi förutom att de gör fantastiska jeans produkter som vi verkligen vill uppmärksamma. Med material från Cone Mills' White Oak plantagen I Greensboro, North Carolina, US. Använder de bland det finaste material man kan använda i jeanstillverkningen.
Bland annat är deras produkter döpta med Clash relaterade namn som Topper, Gustave, Ankara, Johna Graham Mellor etc.

Kommande events: www.facebook.com/hepcatstore/events

HEPTOWN