HepCat Store firar "FRIDAY THE 13TH TATTOO"

HepCat Store firar "FRIDAY THE 13TH TATTOO"

Sammarbete mellan HepCat Store, Black Market Art Company och Grindhouse Tattoo!

Den 13 November finns Christian från Grindhouse Tattoo på Saint 21 med tatueringsmaskinen i handen. Fira fredagen den 13 med en ny tatuering!

FRIDAY THE 13TH TATTOO

Fredagen den 13 november

HepCat Store, Sankt Lars väg 21, Lund (a.k.a. Saint 21)

16.00-21.00

Talet 13 har olika betydelse i kulturer världen över. Det är ett oturstal i vissa sammanhang och betyder tur i andra, beskyddar för sjömän till havs och är numret för ondska. Tatueringskulturen har anammat detta och många studios världen över firar dagen med att hålla evenemanget ‘Friday the 13th Tattoo‘, då man till en mindre summa tatuerar små tatueringar med inriktning på fredagen den 13:e,med allt från skallar till svarta katter, flaskor och brustna hjärtan.

Samtidigt passar HepCat Store på att ge rabatt på märket Black Market Art Company, ett märke som tagit sig an tatueringskonsten och dess konstnärer.

Den 13 November erbjuder vi 20% på Black Market Art Companys saker i butiken på Sankt Lars väg 21 i Lund!

Dessutom är författaren Jon Nordstrøm på plats för att signera sin bok "Dansk Tatovering". Boken skildrar tatueringskonstens historia i Danmark från 1895 till idag.

GrindHouse Tattoo öppnade i oktober 2008 på Östra Vallgatan 43 i Lund och ägs av Christian Cedermarker.
Studion proucerar unika tatueringar av hög kvalitet åt varje kund, där du med hjälp av tatueraren ska kunna få fram just ditt unika motiv. Här finns därför inga färdiga pärmar där man kan välja tatuering ur, men väggarna är däremot fulla av tavlor för inspiration.

Christian kom in i tatuerandet via konsten. Åratal av erfarenhet från tecknande, oljemålning, akvarell mm, som med den första tatueringen vid 18 ålder gick över till ett tatueringsintresse.
Med en bakgrund som bildlärare, reklamare, illustratör fick han många år senare chansen att lära sig tatueringsyrket, vilket skulle ge honom ett arbete inom vad han anser vara världens roligaste och svåraste hantverk.

www.hepcat.se

www.grindhousetattoo.com