Legendariska Restless (UK) till Mejeriets stora julfest

Legendariska Restless (UK) till Mejeriets stora julfest

En kväll fylld med amerikansk rotmusik som smäller högst på julklappslistan.

Med legendariska engelska Neo-Rockabilly bandet Restless frontat av Mark Harman, Galna 50’s garage-rockabilly trion Wild Wax Combo och Skurkarna på scen vet du redan nu att du måste vara där..

• Retro Blaster Xmas Bash 1st December 2012
  • Öppet: 21:00 – 02.00
  • På scen 21:30
  • Entré: 250SEK
  • Mejeriet, Stora Södergatan 64, Lund, Sweden
  • Biljetter: hepcat.se / tickster.se
  • www,heptown.com, www.kulturmejeriet.se, www.hepcat.se

PÅ SCEN

• Restless
    UK ny-rockabilly legender med Mark Harman i spetsen
  • Wild Wax Combo
    50's original rockabilly stil
  • Skurkarna
    En sparsmakad och smutsig uppvisning i instrumental rock n' roll/surf
  • DJ
    Martin DjUndertaker Kubista

RESTLESS (UK)
Restless är förmodligen den mest framgångsrika av alla neo-rockabilly som inte nått de stora radio listorna. De har sålt tusentals skivor och har turnerat världen runt.

Den line-up som spelat ihop längst är också den som kommer till Mejeriet. Mark Harman (sång och gitarr), Paul Harman (kontrabas) och Rob Tyler (trummor). Både Mark och Rob spelade också på Dave Phillips 'Wild Youth' LP. Mark har även spelat i The Space Cadets.

www.myspace.com/doyoufeelrestless

SKURKARNA
Skurkarna består av fyra moraliskt befriade män av okänt ursprung.
Bildades 2009, med medlemmar från The Hollywoods, The Archers och The Pricks.

Musiken har beskrivits som "Crime-Rock"; en sparsmakad och smutsig uppvisning i instrumental surf-rock n' roll, vars hypnotiserande effekt lämnar en torr men syrlig bismak i gommen på alla med hederliga ben i kroppen.

www.myspace.com/skurkarnaswe

WILD WAX COMBO (DK)
Tremannaband från vårt grannland Danmark, närmre bestämt från Köpenhamn. De bildades 1996 av medlemmar från andra band som tillsammans hade visionen att spela vild och rå 50-tals rockabilly - men - med ett modernt stuk.

Wild Wax Combo har spelat på runt bl.a. på Shake the Shack Rockabilly Ball och Viva Las Vegas Show! Ett återkommande inslag i X-MAS BASH och en given succé!

www.myspace.com/wildwaxcombo

HEPTOWN