Alika bandfoto -

Nysläpp! ALIKA 2024 Saturnus år.

Dystopiska visor i postpunk-fodral. Producerad av Tommy Tift (Vånna Inget/True Moon).

Alikas debutalbum inleds av de spöklika ljuden som strömmar ut från den mäktiga planeten Saturnus, uppfångade av rymdsonden Cassini 2017. Träd in en värld av giftiga sånger med beska och lakrits som eftersmak. Bli förförd och hänförd, bli bortförd.

Den märkliga sättningen med tuggande kontrabas – spelad med stråke, taggiga ackeguror och apokalyptiska discobeats kommer förflytta dig astralt till ett metafysiskt ödeland där post-punk råder.

I den österländska zodiaken går vi nu in i det åttonde året, Saturnus år. Karmans år. Det är nu vi skiljer agnarna från vetet. Samvetet.
    /Alika & HepTown Records

Alika är: