Record Store Day lördag 18 april på Hepcat Store i Lund

Record Store Day lördag 18 april på Hepcat Store i Lund

Record Store Day lördag 18 april på Hepcat Store i Lund, St Lars Väg 21 med live band.
Mellan kl. 11-16 på Sankt Lars väg 21 i Lund.

FACEBOOK EVENT:

Lördagen den 18 april går Sveriges skivbutiker samman och deltar i den årliga internationella Record Store Day/Record Store Day - Sverige

Syftet är att sätta fokus på den unika bredd och det djup, i både kunskap och sortiment , som finns hos alla entusiastiska skivhandlare runt om i landet. Och att fira kärlekentill musiken.

Vi kommer att ha band live i butiken, skivsigneringar och utvalda produkter till specialpriser under hela lördagen.
BBQ kommer också att finnas på plats.

Record Store Day inleddes 2008 med att Metallica gjorde ett live framträdande i skivaffären Rasputin Music i San Francisco.

Klara band hittills:

The Don Darlings (roots/americana - Göteborg)

Bandet spelar senare på kvällen på Garage i Höganäs
17 April // Grand Öl och Mat Malmö
18 April // HepCat Store, Record Store Day Lund
18 April // Garage Bar Höganäs
30 April // Heaven & Hell, Karlstad
1 Maj // The White Rabbit, Göteborg
27 Juni // Carlas, Näsby, Öland

Leadfoot Tea (one man trash'n'roll – England/Malmö)

Horses of Pale (Malmö)
Horses of Pale är namnet på Daniel Holmqvists singer­songwriterprojekt som just nu är i studion och färdigställer sin debut­EP tillsammans med bl.a Tommy Tift och Joel Nevrup (Vånna Inget).
Med självrannsakande, ärliga och utlämnande texter, samt med ett vemod och musik som stöpts i samma form som Songs: Ohia och Kristoffer Åström så förmedlar Daniel de känslor som hans musik och texter präglats av.
Daniel är även frontperson i det relativt nystartade americana­rockbandet Seguwita som i höstas släppte sin första EP.

Fler band tillkommer

Till denna dag släpper också husets eget skivbolag Heptown Records en vinylsingel med The Don Darlings.
Skivbolaget är huserat tillsammans med Hepcat Store i det gamla ambulansgaraget på S:t Lars området i Lund.

Du är välkommen till:
HepCat Store/HepTown Records