Stor gratis festival med livemusik, konst och kläder tillbaka i Lund efter tre års uppehåll

Den 4 Juni 2022 är det äntligen, efter tre års oönskad paus, åter dags för den årliga HepCat Day när HepCat Store håller öppet hus med levande musik, konst, mat samt limiterade utgåvor och erbjudanden från dina favoritmärken.

• HepCat Day
  • Lördagen den 4 juni 2022
  • Öppet: 11-16
  • HepCat Store, Sankt Larsv 21, Lund, Sverige
  • Fri entré
  • Facebook event med de senaste uppdateringarna

LIVE MUSIK

The Picturebooks (DE)
Haket (med delar av Babian) (SE)
J Tex & The Volunteers (DK)

KONSTNÄRER

Handsnickeriet (SE)

VARUMÄRKEN

Dickies, Wafa Bike, Red Wing Heritage, Hemen Biaritz, Pendleton Woolen Mills Scandinavia, Mangobeard, O.P Jewellery, Ginew.

BBQ

Garage Bar kör hit sin food truck och serverar fantastisk mat

The Picturebooks (DE)

Den otroligt tunga duon The Picturebooks har sedan starten för 13 år sedan tagit rockvärlden med storm. Innan pandemin gjorde de över hundra spelningar per år och vi har tidigare sett The Picturebooks på HepCat Day samt som förband till både Clutch och Turbonegro. Nyligen släppte de låtar med gästartister såsom Neil Fallon från Clutch, Ryan Sinn från The Distillers och Dennis Lyxzén från Refused.

Detta är ett band utöver det vanliga, så fans av tung och stökig bluesig rock bör inte missa de här konserterna!

Video med The Picturebooks

Haket

HAKET lirar slirig pubrock med skånska vibratot som pepprar diskbänksrealism. En bitterljuv cocktail, en brygd av Roky Erickson, Dr Feelgood och Kal P. Dal på dåligt humör. Måste upplevas! Bandet frontas av Conny Andersson (BABIAN).

J.Tex

Om du inte har hört J.Tex tidigare han att överraska dig. Följ med på en resa med hans gitarr och röst. Jens kommer från Köpenhamn, men med rötter som växer djupt i Detroit. Hans texter, stil och passion för musik är små bitar av historia, hyllningar till traditionerna som är rötterna för Americana genren. Detta är Americana och Roots i sin kärna.

www.hepcat.se

HepCat Store och HepTown är en Lundabaserade organisationer som började som swingklubb i Stortorgets källare 1999. Med Psykakutes gamla ambulansgarage som bas driver vi idag en omfattande swingkursverksamhet i regionen, skivbolaget HepTown Records, egna butiken HepCat Store, klubbar, konserter och annat som gör livet värt att leva.

Robert Göthe

Butiksansvarig 046-211 14 49