Gordon Webster Swing Orchestra (US)

Stort swingband från Brooklyn, NY till Moriska Paviljongen i Malmö

Som del av det internationella swingdanslägret Spring Jump har Malmö föreningen Cats Corner' lyckats boka den internationellt erkända Gordon Webster och hans 7 musiker starka swing  band från Brooklyn, NY.

Spring Jump är redan ett internationellt dansläger så det känns då bra att ha lyckats boka ett internationellt erkänt band säger Angelica Lindén som är projektledare för Spring Jump.

• Datum: 12 och 13 maj 2017
  • Event tid: 21-03
  • Live på scen: 22.00
  • Bistron serverar mat 17:30-22
  • Biljettpris: 400kr/kväll (eller mindre i paket med hela helgen)
  • Band: Gordon Webster Swing Orchestra (US)
  • Swing DJs: Anton Cervin, Johan Widerdal mfl
  • Nybörjar prova-på-kurs: fredangen den 12/5 21-22
  • Moriska Paviljongen, Norra Parkgatan 2, Malmö

BILJETTER
Biljetter köper man här: https://dans.se/shop/?org=catscorner

GORDON WEBSTER SWING ORCHESTRA (US)
Pianisten Gordon Webster är en av de mest eftertraktade musikerna i Lindy Hop-världen. Hans enorma musikalitet, passion och förstahandskunskap om social dans, har inspirerat Lindy Hoppers på hundratals dansevenemang världen över. Webster influeras av artister som Fats Waller, Count Basie, Oscar Peterson och Gene Harris,i ett smörgåsbord av swingstilar förenade med en karaktäristisk oemotståndlig dansbarhet.

För dessa två kvällar har han satt samman sin allra bästa 8 musiker starka swingorkester för att verkligen visa vad det handlar om.

Danny Ziemann bas, Andreas Svendsen trummor, Gordon Webster piano,Charles Turner sång, Danny Lipsitz alt-sax/klarinet, Paul Cosentinotenor sax/klarinet , Robert Edwards trombon, Danny Jonokuchi trumpet

SPRING JUMP
Internationellt swingdansläger som för sjätte året i rad anordnas av av Cats' Corner
malmospringjump.com/

CATS' CORNER
Cats’ Corner är en ideell dansförening i Malmö. Vår huvudsakliga inriktning är Lindy hop, men vi dansar även gärna Charleston, Shag, Balboa, Blues, Authentic Jazz, och andra dansstilar under swingparaplyet.
www.catscorner.se/

MORISKA PAVILJONGENS STORA SAL
Båda konserterna sker i stora salen på Moriskan en vacker gammal byggnad från 1902. Det kommer så klart att finnas ett stort dansgolv för dansarna men även massa mysiga soffor för den som bara vill sitta och lyssna
moriskapaviljongen.se/om-oss/historia/

BISTRO / HUMMUS BAR
Inspirerade av Levantens matkultur har Moriskan öppnat stans första Hummusbar. I hjärtat av sitt vackra hus serverar de sin högst personliga tolkning av meze, streetfood och hummus från östra Medelhavet, självklart med inslag av nordisk kokkonst och råvaror. Här kan du även avnjuta goda drycker från onsdag till lördag natt
moriskapaviljongen.se/moriskans-bistro/

FLER LÄNKAR
www.moriskapaviljongen.se

Kvällarna organiseras av den ideella swingföreningen Cats' Corner. HepTown Swing community som anordnar Lindy Hop kurser i regionen hjälper dem här att nå ut.

Pressansvarig 070-567 52 92
Angelica Lidén