Swing är hett igen när Gunhild Carling får egen klubb på Mejeriet i Lund

Swing är hett igen när Gunhild Carling får egen klubb på Mejeriet i Lund

Med Gunhild Carling vid rodret kan vi utan tvekan lova att Red Hot Club blir årets hetaste swing klubb. För våren har hon förutom egna framträdanden även tillsammans med HepTown bokat några av Sveriges mest kompetenta swingband.Första kvällen står inga mindre än Swedish Swing Society från Uppsala/Helsingfors på scen.

• RED HOT CLUB 21 JANUARI 2013
  • Mejeriet, Stora Södergatan 64 i Lund
  • Öppet: 18 - 00
  • Matservering 18 - 21
  • Prova på Lindy Hop: 19 - 20
  • Pris: 100kr, 70kr för studenter, HepCat- och Plektrummedlemmar
  • Live: ca 20.30
  • På scen: Swedish Swing Society
  • Swing DJ: Svante "Nattsudd" Grundberg
  • Bar DJ:  Martin ”DJ Undertaker” Kubista

www.gunhildcarling.net
www.kulturmejeriet,se

PROVA-PÅ LINDY HOP
Så att alla ska ha en chans har vi i början på kvällen en kort prova-på kurs i swingdansen Lindy Hop. Sen är det fritt fram på dansgolvet eller ta något att dricka i baren för de som hellre tittar på.

RED HOT BUFFÉ
Vår heta buffé serveras kl 18-21 och kommer att kosta ungefär 100kr. För mer information maila bokabord@kulturmejeriet.se

SWEDISH SWING SOCIETY

Antti Sarpila - Klarinett, (Piano)
Ulf Johansson Werre - Piano, Trombon, Sång
Björn Sjödin - Trummor

ANTTI SARPILA, gruppens "Benjamin", född 1964, är Finlands bidrag till kvartetten. Han började sin karriär som lärjunge till den berömde, amerkanske klarinettisten Bob Wilber redan 1980 - endast 16 år gammal. Bob Wilber å sin sida var elev till den store Sidney Bechet. Så man kan väl förstå att Antti Sarpila, som uppenbarligen begåvats med en synnerligen stor musikalitet, redan gjort sig ett stort namn i jazzvärlden.

ULF JOHANSSON WERRE är en av de mest efterfrågade pianisterna i Sverige.Han studerade två år i Pittsburg, USA, där han också hade en egen trio på den kända klubben "The Encore". Han är känd såväl som solist tillsammans med storband som orkesterledare i svensk television.
Han är även en mycket god trombonist och sångare. 1990 blev han som en av fyra trombonister inbjuden att delta vid "Trombone Summit" i Haag. Den berömde Count Basie-veteranen Buddy Tate har sagt :"Ulf är den bästa jazztrombonisten i sin genre"

BJÖRN SJÖDIN, född 1944, är också mycket väletablerad. Han har spelat med olika grupper i över 25 år tillsammans med de flesta i Sveriges jazzelit - tillsammans med Lars Erstrand sedan 1970. Han är en mycket populär trummis - alltid med ett stort och varmt leende.

KOMMANDE RED HOT CLUB PÅ MEJERIET

25/2 med Gunhild Carling Trio + hemliga gäster