The Men spelar på en spansk 60-talsfestival i helgen.

The Men spelar på en spansk 60-talsfestival i helgen.

Sven Köhler, lagkapten - pratar taktik och laguppställning:
"Detta är en viktig bortamatch och vi kör låtar från alla våra skivor som ju även finns utgivna på import-licens i Spanien. Men vi har också tränat in ett par nya outgivna låtar som vi kan använda i fasta situationer och som extranummer.

Laguppställning är samma som tidigare och som vann i Melbourne för ett år sedan dvs Sven Köhler, forward-sång och munspel, Olof Wallberg högerytter-gitarr och high pitch-kör, Ola Främby på vänsterytter-bas och harmony-kör och Niklas Kilenstam i mål på trummor.
På avbytarbänken har vi Isabella Köhler Alvén som är ung och pigg och kan komma att bytas in på sång vid straffläge."

På hemmaplan har THE MEN nyligen påbörjat inspelningarna av det fjärde albumet i Yla Studios och som väntas bli klar till höstsäsongen.

Mer om Spanien-festivalen på www.sixtiesrockweekend.es

THE MEN på Facebook