Herenco årsberättelse 2019

Herenco satsar på tillväxt!

Strax innan semestern lämnade Herencos årsberättelse för 2019 tryckpressen.

I årsberättelsen kan du bland annat läsa om Herencos transformering mellan åren 2008-2019.

"Med accelererad fart de senaste tre åren har vi skapat oss en helt ny affärsplattform" - säger Lovisa Hamrin.

”2019 sätter punkt för första kapitlet i ”fjärde generationens resa”. Det tog drygt 10 år och är summerat på ett uppslag, ” Nu går vi på nästa utmaning; att växla upp där vi tar sikte på utveckling och tillväxt" - säger Lovisa Hamrin och Carl-Michael Lindholm ägare till Herenco.

Nu finns den även tillgänglig digitalt genom att följa länken nedan.

Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen som funnits i 154 år, med sammanlagt 33 bolag och 1133 anställda. Tillsammans omsatte bolagen under 2019 3,3 mdkr.

Företagen Emballator, PacsOn, Vättern Industrier, Hamhus och The Harbor ingår i koncernen som även är ägare i portföljbolagen Nolato, Balco , Lyko och Hövding.

Carl-Olof och Jenz Hamrins stiftelse grundades 1985 via donation från familjen Hamrin och har sedan dess delat 329mkr till forskning. Stiftelsen förvaltar ca 1,7mdr.

Läs mer på Herenco.com

Lovisa Hamrin

Ägare/ Arbetande ordförande Herenco Holding AB 036 550 17 16
Carl-Mikael Lindholm

Affärsutvecklare Herenco Holding AB och Förvaltningsansvarig Carl- Olof & Jenz Hamrinsstiftelse Kapitalförvaltning och ansvarig för börsnoterade innnehav 036 550 17 17

Ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen

Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen som har funnits i 156 år. Företagen Emballator, Herenco Invest, Acticon, Leif Arvidsson, Miljöhallen Golv och Hagab är helägda bolag som ingår i koncernen. Tillsammans omsatte bolagen i koncernen 2,6 mdr under 2020 och har 1019 anställda. Herenco är även delägare i portföljbolagen Nolato (publ), Balco (publ), Lyko (publ), Hövding (publ) och Lifvs.

Carl-Olof och Jenz Hamrins stiftelse grundades 1985 via donation från familjen Hamrin och har sedan dess delat ut 321 mkr till forskning. Stiftelsen förvaltar både fastigheter i Jönköping och aktier med ett samlat värde om cirka 2,3 mdr.

Herenco
Skolgatan 24