Black Tower Riesling Club Edition - tillgänglig i 193 Systembolagsbutiker från 1 september

Black Tower är sedan länge ett etablerat och välkänt vinvarumärke, både i Sverige och i världen. Varumärket är kanske mest känt för sina fruktiga kultviner som varit uppskattade och älskade på Systembolagets hyllor sedan urminnes tider. Förra året slog Black Tower in på en ny bana och lanserade ett smakrikt och exklusivt vin gjort på trenddruvan riesling, Black Tower Riesling Club Edition. Nu finns succévinet tillgängligt på 193 Systembolagsbutiker runt om i landet.

Black Tower Riesling Club Edition, vars ursprung är Rheinhessen i Tyskland, går mot en torrare stil men är fortfarande lika aromatiskt, smakrikt och välgjort som övriga viner från Black Tower. Det veganska vinet är dessutom förpackat i en iögonfallande exklusiv flaska som tar varje dukning till nästa nivå. Utan att tumma på kvalitet ligger priset på tilltalande 81 kr, detta för att göra att fler kan testa den nuvarande vintrenden. Så här säger Malin Rhodin, produktchef på Hermansson & Co, om den glada nyheten:

-Vi är så stolta och glada över denna lansering och att vinet nu får en bred distribution i hela landet. Den unika och vackra flaskan rimmar fint med det smakrika innehållet, som dessutom kan matchas med ett brett spektrum av maträtter. Vilken smash hit!

Black Tower Riesling Club Edition är ett torrt och fruktigt vin i en elegant stil med toner av citrus, vit persika och gröna äpplen. Smaken är nyanserad med inslag av gröna äpplen, citrus, örter samt har en hög syra och långt behagligt avslut. Vinet kan avnjutas precis är men möjligheterna att kombineras med mat är många. Vinet passar till alltifrån skaldjur och kanapéer till rätter på kyckling, anka och smakrika vegetariska rätter. Den friska syran gör att vinet matchas väl till maträtter med hög syra och fetare såser. Vinet serveras med fördel väl kylt vid 8-10 ° C i höga vitvinsglas, gärna tulpanformade, med en lite mindre kupa och smalare öppning.

BLACK TOWER RIESLING CLUB EDITION

Tillgängligt på 193 Systembolagsbutiker från och med 1 september

Artnr: 57612

Alkoholhalt: 11,5%

Påfyllning: 12 g/l

Syra: 7,5 g/l

Ursprung: Rheinhessen, Tyskland

Veganvänligt

Önskar du varuprover, bilder eller har övriga frågor?

Vänligen kontakta Malin Rhodin, Produktchef på Hermansson & Co: malin.rhodin@hermanssonco.se, 08-587 410 88