Elvis The King- nu i ny kostym!

Elvis The King- nu i ny kostym!

Elvis Presley betraktas av de allra flesta som en av vår tids största ikoner. En ikon som inte bara utvecklade och breddade populärmusikens spektrum. Han var också en barriärbrytare som lockade sin publik från alla läger, oavsett ras,religion eller kulturell bakgrund. Han var och är ”The King of Rock ’n’ Roll”.

I flera år har Delicato Family Vineyards fört ihop två storheter, Elvis the King of Rock ’n’ Roll å ena sidan och hållbart odlad cabernet sauvignon å den andra, till ett vin som det svänger om. Och som har potential att bli älskat av alla.

Nu släpps den åttonde årgången av Elvis the King of Rock ’n’ Roll Cabernet Sauvignon. Ett vin som får det att rycka i höfterna, med en djärv doft av mörka körsbär, svartpeppar och viol.Smaken bjuder på mörka körsbär, svarta vinbär,jordighet, kryddor och sammetslena tanniner.

Unik utanpå, högklassig inuti Varje år presenterar Delicato en ny specialdesignad etikett i sant Elvis-manér. Nu när den åttonde årgången av Elvis the King of Rock ’n’ Roll Cabernet Sauvignon släpps har man passat på att hedra ”The King” med en specialdesignad flaska. På etiketten hittar du ett exklusivt vintagefoto från Elvis ”Spring Concert Tour” från 1972.

Det som gömmer sig i flaskan är minst lika exklusivt som etiketten utanpå. 2013 gav en rekordskörd av exceptionell kvalitet. Det måttliga och milda vädret under hela växtsäsongen var perfekt för vinrankorna. Friska vinterregn följdes av en varm, torr vår och den varma sommaren gjorde att frukten fick hänga längre på vinrankorna vilket i sin tur gjorde att den fick nå totalt full mognad. Det var knappt några värmetoppar och nästan inga stormar under växtsäsongen vilket gav druvorna en bra balans mellan syra och socker, härlig färg, strukturerade tanniner och en utmärkt smakutveckling.

Vinet har en klar blåröd färg, en djärv doft av mörka körsbär, svartpeppar och viol. Smaken bjuder på mörka körsbär, svarta vinbär, jordighet, kryddor och sammetslena tanniner.

För ett vin som detta är ett användartips på sin plats. Häll upp ett glas. Sätt på en av dina gamla Elvis-favoriter, om du har någon. Låt karisman och artisteriet leda kvällen rätt. Du hittar Elvis the King of Rock ’n’ Roll i Systembolagets butiker.

Artikelnr: 6312
Druva: cabernet sauvignon
Årgång: 2013
Ursprung: USA, Kalifornien
Alkohol:
Karaktär: Klar blåröd färg. Djärv doft av mörka körsbär, svartpeppar och viol. Smaken bjuder på mörka körsbär, svarta vinbär,jordighet, kryddor och sammetslena tanniner.
Passar till:
Perfekt till grillade kötträtter, lammkotletter och mörk choklad.

Delicato Family Vineyards är en familjeägd vinproducent som grundades av sicilianska emigranter i Kalifornien 1924. I tre generationer har familjen Indelicato tagit druvor från stock till flaska på sitt extremt kvalitetsmedvetna sätt. Mycket likt Elvis har man flyttat gränserna framåt inom sitt område och skaffat sig en kändisstatus inom vinmakeriet. Det är därför inte så underligt att man fått många fans både i hem och restauranger runt om i världen.

Behöver du mer information eller önskar varuprov? Vänligen kontakta: Petra Ekholm, bitr. produktchef på Hermansson & Co petra@hermanssonco.se, Tel: 08-558 078 62 www.hermanssonco.se