Gancia Prosecco Brut- storsäljare blir nu ännu större!

Gancia Prosecco Brut- storsäljare blir nu ännu större!

Gancia Prosecco är inte bara produkten av högklassiga glera-druvor som odlats på kontrollerade gårdar i den klassiska proseccoregionen i Norditalien. Det är också resultatet av ”ieri”, ”oggi” och ”domani”. Det vill säga Gancias grundfilosofi att ta med sig sin kunskap från igår, förvalta den idag och utveckla den för morgondagen. Det är Gancias väl beprövade sätt att skapa tidlösa drycker.

Redan 1865 blev huset Gancia banbrytare när man producerade det absolut första italienska mousserande vinet. Just nyfikenheten och viljan att tillföra något nytt är Gancias arbetssätt i ett nötskal och är fortfarande i högsta grad aktuellt. Det må låta som en klyscha, men Gancia Prosecco är i sig ett koncentrat av den italienska livsstilen som står sig stark från generation till generation. Där det goda livet är målet. Där tiden för allt annat är inget och tiden tillsammans med familj och vänner är allt.

På Systembolaget har Gancia Prosecco Brut blivit en riktig storsäljare i halvflaska. För alla som vill prova ”ursprungs-proseccon” i lite större skala finns den nu också som 75 cl-flaska i beställningssortimentet. Den är värd att testa av flera anledningar. Förhållandet mellan kvalitet och pris, till exempel. Gancia Prosecco kostar 89 kr. En annan anledning är den extra friska, fruktiga smaken med som är så kännetecknande för en klassiskt bra prosecco. Färgen är blekt strågul och doften har toner av grönt äpple, mandarin och vingummi. Gancia Prosecco passar bra till skaldjur, fiskrätter och givetvis som sällskapsdryck.

Produktnamn: Gancia Prosecco Brut

Producent: Gancia