Ramos Reserva - Guld, guld & åter GULD!

GULD IGEN till Ramos Reserva!

Ramos Reserva årgång 2018 är ”Årets Röda Box” - i år igen! Den hyllade och prisade portugisen kammade återigen hem vinsten i Sveriges tyngsta vinpris i veckan.

Årets Vinare är landets mest prestigefulla vinpris. Bakom utmärkelsen står landets främsta vinexperter från främst Allt om Vin, som arrangerar tävlingen Årets Vinare.

I veckan delades gulden ut till årets allra bästa viner på den svenska marknaden 2020. Och Årets Röda box blev ingen mindre än, just det, Ramos Reserva!

Det är inte första gången det röda vinet ifrån Portugals främste vinmakare blir prisat. Även 2017 och fjol, 2019, vann boxen guld och utsågs till ”Årets Röda Box” i Årets Vinare.

Ramos Reserva är hyllat och älskat av såväl kritiker som konsumenter och har utöver alla priser även kallats både ”Årets bästa box” och ”Bästa boxen någonsin” av flera av landets främsta vinjournalister.

I Ramos Reserva samsas Portugals signaturdruvor aragonês, trincadeira och syrah, vilket ger sig tillkänna genom en kryddig doft med toner av mörka röda bär och en fruktig smakpalett med bland annat mörka plommon, lakrits och viol.

Ramos Reserva har gjort till sitt kännetecken att lämpa sig extraordinärt väl ihop med ett ovanligt brett spektra maträtter. Till alltifrån torsdagstapas, fredagspastan, lördagslammet och söndagssteken gifter sig Ramos Reserva mer än väl.

DOFT & SMAK: Klar blåröd färg. Fruktig och kryddig doft med toner av mörka röda bär såsom plommon och björnbär samt viol. Smaken är fruktig och kryddig med inslag av björnbär, mörka plommon, lakrits, viol och peppar. Välbalanserade tanniner och ett fint kryddigt avslut.

RAMOS RESERVA 2018
Artikelnr 6139, 259 kr, 3000 ml.
Druvor: aragonês, trincadeira och syrah
Ursprung: Portugal, Alentejano VR
Producent: J. Portugal Ramos Vinhos SA