MYTH Red Blend – på hyllan i 371 butiker den 1 december!

MYTH Red Blend – på hyllan i 371 butiker den 1 december!

Precis som förutspått blev MYTH Red Blend höstens stora samtalsämne och mottagande har varit enastående positivt från vinkonsumenter. Efter en riktig grand slam-lanseringen kunde det snabbt konstateras att MYTH Red Blend utan tvekan är en av de mest framgångsrika lanseringarna i Systembolagets beställningssortiment under hösten 2022. Resultatet? MYTH Red Blend finns att tillgå i hela 371 butiker från och med 1 december.

MYTH Red Blend är ett välgjort och fruktigt vin gjort på druvorna cabernet sauvignon, barbera och pinot nero. Druvorna är plockade från kullarna i norra Italien, närmaste bestämt Piemonte, där klimatet är optimalt och bidrar till solmogna druvor fullsmockade med aromer och smak. Vinet, som dessutom är veganskt, har sålt ca 25 000 flaskor i beställningssortimentet sedan lansering och som följd av den höga efterfrågan gavs MYTH Red Blend hyllplats på hela 371 Systembolagsbutiker från och med den 1 december.

Så här säger Malin Lindberg, produkt- och affärsutvecklare på Hermansson & Co, om framgången:

”Vi är så otroligt glada över den fina responsen som MYTH Red Blend har fått! Den unika flaskan och kvaliteten på vinet har varit egenskaper som vi vet uppskattas hos vinkonsumenterna men att det har fått ett sådant här fint mottagande har fullkomligt överrumplat oss. ”Hands down” den snabbaste succén bland gjorda beställningsprojekt hösten 2022!”

MYTH Red Blend är ett mycket fruktigt och generöst vin i appassimento-stil som har en rund, fyllig munkänsla med balanserade tanniner som ger vinet struktur och som lyfter fram den söta fruktigheten. Vinet har en balanserad syra och en viss kryddighet med inslag av choklad och vanilj samt av mörka bär såsom björnbär, körsbär och plommon. Avslutet är långt och balanserat.

Passar som ”handen i flaskan” till de flesta kötträtter, exempelvis till grillade rätter av fläsk-, lamm- och nötkött. Vinet matchar även väl till mustiga grytor och i all sin enkelhet till lagrade hårdostar.

MYTH Red Blend – gripande gott.

MYTH RED BLEND

Nr: 57905

Druvor: cabernet sauvignon, barbera och pinot nero

Ursprung: Vino Rosso, Italien

Producent: Providential Wine & Spirit

Alkoholhalt: 14%

Volym: 750 ml

För mer information & varuprover: kontakta produkt- och affärsutvecklare Malin Lindberg, Hermansson & Co: malin@hermanssonco.se, 072-733 22 30.