Nu lanseras Ramos Elegant White

Nu lanseras Ramos Elegant White

Den 1 mars släpps en efterlängtad nyhet: Ramos Elegant White.
Vinet är en vit parhäst till den hyllade röda boxen Ramos Reserva.
– Det här är min vita signaturblend, säger João P Ramos.

Äntligen har lovordade och prisade Ramos Reserva fått ett vit motsvarighet: Ramos Elegant White.

Bakom den nya vita boxen står João Portugal Ramos - den prisbelönte vinmakaren bakom många portugisiska lanseringar och en förgrundsfigur inom portugisisk vinnäring.

– Det här är mitt vita signaturvin som ligger mig varmt om hjärtat. Ramos Elegant White har en fruktig karaktär med en intensiv arom som domineras av mineral. Här finns även tydliga inslag av tropisk frukt och en hint av citrus. Ett elegant vin gjort på handskördade druvor som jag är väldigt glad över att nu lansera i Sverige, säger João Portugal Ramos.

I vinet dominerar i druvan fernão pires, men har även arinto, tália och en gnutta trincadeira das pratas.
Samtliga är lokala druvor, odlade i Tejo.

– Äntligen får vi presentera ett ”syskon” till Ramos Reserva. Ramos Elegant White är ännu ett praktverk från Portugal och det blir enormt spännande att följa hur vinet tas emot på den svenska marknaden, säger produktchef Matilda Junestav, Hermansson & Co, förväntansfullt.

Stryker man fjäderlätt med fingrarna över boxens yta känner man en lätt skrovlig, men samtidigt len struktur - precis som hos nyputsad betong. Och det är just från betong inspirationen till designen av Ramos Elegant White hämtats.

– Det är ett beständigt material. Tidlöst och hållbart, men samtidigt modernt och stilrent. Symbolvärden som matchar Ramos Elegant White väl, och som det därför kändes naturligt att hämta inspiration ifrån i formgivningen av boxen. Resultatet är helt klart en box som är mer än tillräckligt snygg för att få ta plats som den är på bordet! Avslutar Matilda Junestav, produktchef, Hermansson & Co.

För mer information & varuprover: kontakta produktchef Matilda Junestav, Hermansson & Co: matilda@hermanssonco.se, 070 238 71 16.

RAMOS ELEGANT WHITE Lanseringsdag: 1 mars 2019
Klar ljusgul färg. Friskt och fruktigt torrt vin med inslag av tropisk frukt, citrus och mineral. Långt avslut.
Passar till fisk, skaldjur, sallader, pasta och lättare rätter på ljust kött.

Nr: 79034
Druvor: 80% fernão pires, 10% arinto, 5% tália, 5% trincadeira das pratas.
Ursprung: Portugal, VR Tejo
Producent: J. Portugal Ramos Vinhos SA