Black Tower Sparkling Ice Rosé

Nyhet - Black Tower Sparkling Ice Rosé!

TA DET KALLT. DEN ROSA VERSIONEN.

Den 24 februari är det dags för lansering av ”syskonet” till Black Towers försäljningssuccé från förra året. Då hette vinet Black Tower Sparkling Ice och var ett bubbel speciellt framtaget för att serveras med is i glaset. Det är inom samma koncept det nu kommer en roséversion.

Black Tower Sparkling Ice Rosé har med sin specialblandning av druvor en gnutta högre andel

restsocker som ger en fruktig och samtidigt frisk smak och doft av citrus och sommarbär. Du hittar med enkelhet hallon, smultron och jordgubbar däri. Syran är behaglig och avslutet lätt. På tal om lätt så gör vinets karaktär att det passar extra bra i sociala sammanhang. Om ett vin kan beskrivas som utåtriktat då passar den beskrivningen in på just Black Tower Sparkling Ice Rosé.

Några passande användningsområden är just därför som fördrink eller sällskapsdryck vid festliga tillfällen eller till olika typer av desserter med söta inslag. Som en extra bonus för den som föredrar ekologiskt och veganskt är Black Tower Sparkling Ice Rosé just ekologiskt och veganskt.

Det viktigaste att tänka på är dock att ta det kallt, det vill säga servera och avnjut i ett större vinglas med några isbitar.

Vinet kan beställas på Blacktowersparklingice.se

Vid beställning av 3 flaskor levereras vinet i en festfin låda av poppel. Lådan finns i begränsad upplaga.

Black Tower Sparkling Ice Rosé

Ursprung: Tyskland

Producent: Reh Kendermann

Art nr: 77222

Alkoholhalt: 11 %

Pris: 75kr, 750 ml

Karaktär: Frisk och fruktig doft av citrus och sommarbär såsom hallon, smultron och jordgubbar. Ungdomlig och frisk smak av jordgubbar, smultron och geléhallon. Ett välgjort vin i sällskapsstil.

Serveras som aperitif, sällskapsdryck eller till desserter

Serveringstemperatur: 4-6 grader

Behöver du mer information? Vänligen kontakta: Anneli Sjöblom, produktchef på Hermansson & Co

anneli@hermanssonco.se, 08-558 078 60, www.hermanssonco.se