POSE Sparkling Brut Blanc de Blancs tilldelas 175 Systembolagsbutiker från och med 1 november 2023.

Efter lansering i Systembolagets beställningssortiment tidigare i höst kommer POSE Sparkling Brut Blanc de Blancs att finnas tillgänglig i 175 Systembolagsbutiker från och med den 1 november 2023. Detta mousserande vin är en gedigen smakupplevelse som utmärker sig med sin eleganta och högkvalitativa smakprofil och plånboksvänliga prislapp.

POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc utmärker sig som en Blanc de Blancs, vilket innebär att vinet är framställt enbart på gröna druvor och har en frisk och fruktig smakprofil. Blanc de Blancs är ofta kända just för sin elegans och finess och POSE Sparkling Brut Blanc de Blanc är inget undantag. Denna vinvariant tenderar att vara lättare och mer subtil jämfört med andra mousserande vinstilar och har en mer delikat och balanserad smakprofil. Dessutom är vinet årgångsbetecknat 2022, vilket gör vinet unikt för just den årgången. Detta ger en möjlighet för vinmakaren att visa upp vinets terroir och druvornas specifika egenskaper på bästa möjliga sätt.

Med en prisvänlig etikett på endast 79 kr är POSE Sparkling Brut Blanc de Blancs inte bara en fest för smaklökarna, utan även ytterst plånboksvänlig. Malin Lindberg, produkt- och affärsutvecklare på Hermansson & Co, kommenterar detta med entusiasm:

“Det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda en så högkvalitativ Blanc de Blancs till detta förmånliga pris för våra konsumenter, nu även direkt från Systembolagets hyllor! Det är verkligen ett perfekt bubbel att servera när man vill sätta en festlig prägel på höstens tillställningar.”

POSE Sparkling Brut Blanc de Blancs, med sina livliga bubblor och doft av citrus, päron, honungsmelon, fläder och örter, erbjuder en smakupplevelse som balanserat följer upp med toner av citrus, päron, fläder och mineral. Detta vin är imponerande och passar utmärkt som aperitif, med eller utan tilltugg. Det är också det idealiska valet till färska skaldjur, fiskrätter, kyckling och vitt kött samt vegetariska rätter som sallader och pastarätter med citrus. POSE Sparkling Brut Blanc de Blancs tilldelas 175 Systembolagsbutiker från och med 1 november 2023

POSE SPARKLING BRUT BLANC DE BLANCS

Art nr: 58829

Årgång: 2022

Producent: Providential Wines & Spirit

Ursprung: Spumante d’Italia Bianco

Volym: 750 ml

Alkoholhalt: 11,5 %

Önskar du varuprover, bilder eller har övriga frågor? Vänligen kontakta Malin Lindberg, Product & Business Development Manager på Hermansson & Co: malin@hermanssonco.se, 072 733 22 30.