Silvermedalj till Black Tower Riesling Club Edition på prestigetävlingen Mundus Vini!

Nyligen kammade Black Tower Riesling Club Edition hem silvermedalj i årets stora internationella vintävling Mundus Vini. Black Tower är sedan länge ett etablerat och välkänt vinvarumärke, både i Sverige och i världen och har under årtionden producerat högkvalitativa och mycket uppskattade viner. Med över 85 poäng i tävlingen skördade Black Tower Riesling Club Edition nya framgångar i en av världens mest prestigefulla vintävlingar.

Tävlingen grundades av Meininger Verlag och har sedan lång tid tillbaka varit en av de viktigaste vintävlingarna i världen. De 1000 viner som lämnas i varje år är ett tydligt bevis på vilken betydelse denna tävling nu uppnått i Tyskland och över hela världen. Så här säger Malin Rhodin, produktchef på Hermansson & CO, om vinsten:

”Vi är mycket glada och stolta över denna vinst och det känns kul att Black Tower som varumärke får utdelning för ett sådant gediget arbete. Att vinet skulle tilldelas höga poäng för sin fina kvalitet är för mig ingen överraskning, men ack så roligt ändå!”

Black Tower Riesling Club Edition är ett torrt och fruktigt vin i en elegant stil med toner av citrus, vit persika och gröna äpplen. Smaken är nyanserad med inslag av gröna äpplen, citrus, örter samt har en hög syra och långt behagligt avslut. Vinet kan avnjutas precis som det är men möjligheterna att kombineras med mat är många. Black Tower Riesling Club Edition passar till alltifrån skaldjur och kanapéer till rätter på kyckling, anka och smakrika vegetariska rätter. Den friska syran gör att vinet matchas väl till maträtter med hög syra och fetare såser. Vinet serveras med fördel väl kylt vid 8-10 ° C i höga vitvinsglas, gärna tulpanformade, med en lite mindre kupa och smalare öppning.

BLACK TOWER RIESLING CLUB EDITION

Artnr: 57612