Tommasi Graticcio Appassimento - kommer nu på BOX!

Tommasi Graticcio Appassimento - kommer nu på BOX!

Tommasi Graticcio Appassimento BOX – ett komplement till flaskan

Appassimento är i särklass det mest sålda vinet på flaska det senaste året på Systembolaget och är pionjär vad det gäller skapandet av en ny vinkategori: appassimentovin. Då efterfrågan av dyrbara kvalitetsboxar har ökat markant de senaste åren, anser vi nu att tiden är mogen för lansering av ett kvalitetsvin som Graticcio Appassimento på BOX.

Tommasi Graticcio Appassimento på flaska passar till den lilla middagen och går utmärkt att spara en tid, medan boxen passar bättre till de lite större kalasen. Tommasi Graticcio Appassimento på box serveras med fördel i karaff.

Producent: Tommasi Viticoltori
Ursprung: Italien, Venetien, Vino Rosso
Lagring: 12 månader på slavonska ekfat
Druvor: Corvina veronese, rondinella och oseleta
Alkoholhalt: 13 %
Karaktär: Intensivt blå färg, med rubinröda inslag. Komplex, mycket fruktig och aningen kryddig doft med
fattoner. Doften präglas av torkad söt frukt såsom russin och torkade plommon och man hittar även mogna körsbär, inslag av vanilj och mjölkchoklad. Rund fyllig munkänsla med väl balanserade tanniner som ger vinet struktur och som lyfter fram den söta fruktigheten. Tommasi Graticcio Appassimento är ett intensivt, fruktigt, aningen kryddigt och smakrikt vin med lång härlig eftersmak.
Passar till: Serveras vid 16-18°C till smakrika rätter av kyckling, kalkon och kalv eller till elegantare kötträtter av nöt, lamm eller vilt. Serveras gärna till rätter med lite söta och krämiga tillbehör som möter vinets rika frukt.

Hermansson & Co är en etablerad svensk vinimportör sedan 1994, och kan idag erbjuda många prisvärda viner från Australien, Frankrike, Italien, Portugal, Sydafrika och USA, för att nämna några.

I nära samarbete med producenter provar vi fram alla produkter, som till smak, kvalitet och pris passar den svenska marknaden, både för konsument- och restaurangsegmentet.

I vårt sortiment finns viner från hela världen, bl.a.  Tommasi  Amarone från Tommasi Viticoltori, Vila Santa och Ramos Reserva från den välrenommerade vinmakaren
João P. Ramos, Black Tower från Reh Kendermann och Gnarly Head från Delicato Family Vineyards.

Vi har idag 13 dedikerade medarbetare och vårt huvudkontor finns i Stockholm.

Välkommen att läsa mer på: www.hermanssonco.se