Ultimate Gnarly Burger 2012-03-23

Ultimate Gnarly Burger 2012-03-23

Under påskhelgen arrangerar Gnarly Head sin årliga tävling för att kora Sverige bästa Gnarlyburger! Tävlingen går av stapeln på påskafton den 7/4-2012 på Högfjällshotellet i Sälen. Precis som förra året tävlar deltagarna i två olika parallella tävlingar, en för rutinerade krögare och en för entusiaster som vill visa upp sitt mest ultimata recept på hamburgare.

Förutom Ultimate Gnarly Burger anordnas även två andra aktiviteter under påskafton på Högfjällshotellet.

Pokertasting
Sju olika viner hälls upp i glas som deltagarna provar blint. De får information om doft, smak, land och druvor för de olika vinerna och får sedan satsa sina spelmarker på vad de tror är det rätta vinet. När alla viner är provade täcks flaskorna av och de som vunnit spelmarker får kvittera ut dessa mot presentartiklar.

När: Påskafton den 7 april 2012, klockan 17.00 – 18.00
Var: Pianobaren, Högfjällshotellet
Pris: 195 kr. OBS! Begränsat antal platser. Anmälan görs till Högfjällhotellets reception.

Winemakers dinner
En winemakers dinner med Elizabeth Rice från DFV Wines. Middagen består av en välkomponerad 5-rätters meny med tillhörande viner samt inspirerande vinkunskap.

När: Påskafton den 7 april 2012, klockan 20.00
Var: Onkel Jean, Högfjällshotellet
Pris: 995 kr. OBS! Begränsat antal platser. Anmälan görs till Högfjällshotellets reception.

Hermansson & Co är en etablerad svensk vinimportör sedan 1994, och kan idag erbjuda många prisvärda viner från Australien, Frankrike, Italien, Portugal, Sydafrika och USA, för att nämna några.

I nära samarbete med producenter provar vi fram alla produkter, som till smak, kvalitet och pris passar den svenska marknaden, både för konsument- och restaurangsegmentet.

I vårt sortiment finns viner från hela världen, bl.a.  Tommasi  Amarone från Tommasi Viticoltori, Vila Santa och Ramos Reserva från den välrenommerade vinmakaren
João P. Ramos, Black Tower från Reh Kendermann och Gnarly Head från Delicato Family Vineyards.

Vi har idag 13 dedikerade medarbetare och vårt huvudkontor finns i Stockholm.

Välkommen att läsa mer på: www.hermanssonco.se

Josef Ståläng