Hernö Gin prisat för världens bästa gin för andra året i rad.

Hernö Gin gör världens bästa gin. Juryn för World Gin Awards har sagt sitt och hyllar Hernö Old Tom Gin som världens bästa gin alla kategorier. World Gin Awards gör sitt urval bland internationellt etablerade ginproducenter och utser för andra året i rad Hernö Gin till World’s Best Gin.

Jon Hillgren, vd och grundare av Hernö Gin, mottog det prestigefulla priset vid the Gin Magazine Awards i London torsdagen den 15 februari 2018 tillsammans med priset Gin Producer of the Year där den internationella ginindustrin nominerar och röstar fram vinnaren. Dagen till ära serverades gästerna Hernö Gin.

– Min passion för att utforska en värld av gin har fört mig hit. Jag är så tacksam för att ha förmånen att leva min dröm och skapa ett hantverksmässigt ekologiskt gin inspirerat av naturens skönhet i byn Dala i världsarvet Höga Kusten, säger Jon.

Hernö Gin är en dröm som blivit sann.

Jon är allt annat än en one-man-show mot en skoglig kuliss i världens ände. Hernö Gin har på kort tid etablerat sig som ett världskänt företag med ett helt gäng passionerade människor som alla arbetar för att skapa världens bästa gin oavsett om det vinner priser eller ej.

– Den här stunden tar andan ur mig. Hernö Gin är en dröm som blivit sann. Och som grädde på moset får vi ginvärldens erkännande. Jag vill tacka alla som har arbetat med mig och stöttat mig på vägen. Tillsammans är ett magiskt ord med en inbyggd kraft. Och ordet tillsammans är anledningen till att vi i dag prisas för World’s Best Gin och Gin Producer of the Year. Det är en stor lycka, uttrycker jon.

Hernö Gin är Sveriges första renodlade gindestilleri, grundat 2011. I dag är Hernö Gin Europas mest prisbelönta gin. Ett ekologiskt och hantverksmässigt skapat gin smaksatt med naturliga örter och kryddor. Och med den allra viktigaste ingrediensen: Passion.