Dufvenkrooks utökar sin KRAV-familj med en ny glögg!

Dufvenkrooks utökar sin KRAV-familj med en ny glögg!

Dufvenkrooks var bland de första att lansera en KRAV-certifierad och ekologisk traditionell lättvinsglögg i dagligvaruhandeln år 2014. I år relanseras den med en ny smak i Krav-familjen, Äpple & Granskott. Glöggen är varsamtsmaksatt med äpple och granskott för att få en rund och fin smak med känsla av tradition och innovation.

- Varje år ställs det mer och mer KRAV på oss producenter att använda bättre och bättre råvaror. För oss var det därför ett naturlig val att utöka vårt KRAV-certifierade alternativ i glögghyllan. Att lansera en vitlättvinsglögg med smak av äpple och granskott känndes som ett bra val för att få med både tradtion och innovation i smaken, säger Johan Branmark vd Spirits of Sweden.

Dufvenkrooks Äpple & Granskott Ekologisk är en lättvinsglögg baserad på vitt ekologiskt vin och kryddad med traditionella glöggkryddor och varsamt smaksatt med äpple och granskott. Glöggen är gjord med kärlek till glöggens historia och har en fot inne i framtiden. Den perfekta blandningne av tradtion & innovation.

Dufvenkrooks Original Ekologisk är en röd lättvinsglögg baserad på rött ekologiskt vin och kryddad med traditionella glöggkryddor, så som kryddnejlika, kanel och ingefära. Förra året relanseras den med ny design och med ett förfinat recept.

De tre ekologiska lättvinsglöggarna är listade på ICA,
Axfood och Coop och säljs som kolli, expo-pall samt en mixad expo-pall med de tre smakerna.

I Dufvenkrooks övriga lättvinssortiment återfinns tidigare års smaksatta storsäljare Dufvenkrooks Hjortron samt Dufvenkrooks Chili & Choklad. Därtill finns även Dufvenkrooks lagrad julmust på 75 cl flaska samt de lyxigt krispiga pepparkakorna i snygg plåtburk.

Dufvenkrooks Original Ekologisk 2,2%
Listad på ICA, Axfood, Coop och Bergendahls