Vårens heta nyheter - SHOT från Herrljunga Musteri!

Vårens heta nyheter - SHOT från Herrljunga Musteri!

Herrljunga Musteri tar tillvara på sitt hantverk och kunnande - att pressa färsk frukt och grönsaker och utökar därmed sitt sortiment med en ny produktkategori, shots på 50 cl glasflaska.

Shoten börjar nu levereras till välsorterade butiker över hela Sverige.

Shoten finns i två smaker, Ingefära & Citron samt Rödbeta & Chili. En unik produkt med kallpressade råvaror som bas. Kallpressning är ett tillvägagångssätt som bibehåller frukten och grönsakernas vitaminer och mineraler. Den är utan tillsatt socker och innehåller inget koncentrat. Shoten pastöriseras sedan för att få en något längre hållbarhet, vilket bidrar till att shoten kan stå i kylskåpet i upp till två veckor.

På så sätt kan du starta varje morgon med en uppiggande och fräsch shot!

Ida Vesterlund

Marknad

ida.vesterlund@herrljungacider.se

Regioner

Herrljunga Cider AB är ett svenskt familjeföretag som drivs i fjärde generationen. Företaget grundades 1911 i Herrljunga där produktion och kontor är än idag. Vi är en av Nordens ledande tillverkare av cider och glögg inom premiumsegmentet. Våra produkter representeras på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna. Produktsortimentet består av cider, äppelmust, glögg, saft och vatten från egen källa. Vi representerar ett antal internationella varumärken inom dryck, däribland Lorina Lemonad. Vår anläggning är kvalitetscertifierad enligt BRC samt uppfyller kraven för KRAV-märkning. Herrljunga Cider har idag 76 medarbetare och omsätter 200 Mkr med en fortsatt stark tillväxt.

Frida Andersson

Presskontakt Design 051322600
Marika Blomberg

Presskontakt SoMe 051322600
Nina Hagman

Presskontakt Marketing Director

Herrljunga Cider - Sveriges mest älskade cider!

Herrljunga Cider AB är ett familjeföretag i fjärde generationen och en av Nordens ledande tillverkare av dryck. Företagets flaggskepp är cidern som är marknadsledande i Sverige. Herrljunga Cider har även varumärkena Herrljunga Musteri, Herrljunga Rå, Dufvenkrooks, Cocky Crane, Herrljunga 1911 samt Spirit of Sweden. Produktsortimentet hos de olika varumärkena sträcker sig från kallpressad juice till must, hälsoshot, saft, glögg och läsk. Produkterna från de olika varumärkena finns på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna samt på systembolaget.
Utöver sina egna varumärken och produkter säljer och distribuerar Herrljunga Cider också San Miguel, Hobgoblin, Odd Island, Lorina och Fonti di Crodo.

Herrljunga Cider AB
Östergårdsgatan 11