Herrljunga Drycker i samarbete med Minutdagen

Herrljunga Drycker i samarbete med Minutdagen

En dag på Bromma flygplats full av artister, trollkarlar, tävlingar, mat och givetvis flygning. Minutdagen går ut på att försöka ge cancersjuka barn ett andrum från den behandling dom genomgår. Omkring 400 personer deltar, från Kramfors i norr till Malmö i söder. Familjer med olika åldrar och förutsättningar samlas på en plats under en dag där alla förstår varandra och är jämlika. Ett viktigt andningsutrymme för föräldrar och syskon.

- Minutdagen är en ideell förening som vill ge barn en minut av sin barndom. Målet är att försöka ge familjer som lever med cancer en ljusglimt i vardagen. Därför har vi valt att kalla det för Minutdagen, för det handlar om en minut i livet, säger Johan Lagerqvist, grundare av Minutdagen.

- Vi på Herrljunga Drycker fick frågan om medverkan och självklart ville vi haka på. Vi hoppas om möjligt kunna skapa lite kalaskänsla om än för några minuter. Till toner och gung från inga mindre än Hooja, Hanna Ferm och Kiana serveras alla barn godisläsk från Spirit of Sweden och de vuxna bjuds så klart på festlig cider från Herrljunga Cider, berättar Nina Hagman, Marknadschef på Herrljunga Drycker AB.

I år är Minutdagen d. 26 augusti på Bromma flygplats.
Vill ni också vara med och stödja Minutdagen besök Minutdagen för mer info.
Bilder ©Minutdagen