Dufvenkrooks släpper Nyhet på Systembolaget

Dufvenkrooks släpper Nyhet på Systembolaget

Dufvenkrooks Glögg släpper en ny spännande nyhet på Systembolaget 1 november i år. På begäran från trogna konsumenter kommer Dufvenkrooks återigen lansera Dufvenkrooks Vanilj, Dufvenkrooks Hjortron, Dufvenkrooks Julspecial och som ny i familjen lanseras Dufvenkrooks Prestige.

2017 breddas Dufvenkrooks sortiment med en nyhet på Systembolaget som efterfrågats av konsumenterna. Produkten släpps i Systembolagets lokala sortiment, i Alingsås och Herrljungas butiker men går även att finna i Systembolagets beställningssortiment. Den kommer finns i en begränsad exklusiv upplaga om 5000 flaskor.

- Våra produkter är noga utprovade tillsammans med vår egna utvecklingsavdelning. Vi jobbar nära varandra och har många provningar innan vi kommer fram till rätt recept och framställning, säger Johan Branmark, vd Spirit of Sweden.

Dufvenkrooks har tidigare haft Prestige i sortimentet, men den har nu förfinats och släpps med ett förbättrat recept och nytt utseende. Dufvenkrooks Prestige Starkvinsglögg är skapad av våra glöggmakares nyfikenhet. Den är en blandning tradition och innovation. Glöggen är smaksatt med finaste cognac och har en kryddad ton av brandy, vanilj, pomerans och torkad ingefära. Glöggen passar bäst att drickas lätt uppvärmd.

- I år har vi valt att ta tillbaka en klassiker i Dufvenkrooks familjen. Prestige är en starkvinsglögg som
uppfattas rund och fin i smaken. Helt enkelt en glögg med rondör och mogen smak, en av våra bästa
glöggar hittills, säger Johan Branmark, vd Spirit of Sweden.

Dufvenkrooks Prestige 20%
Starkvinsglögg 50 cl