Dufvenkrooks släpper tre spännande nyheter på Systembolaget

Dufvenkrooks släpper tre spännande nyheter på Systembolaget

Dufvenkrooks Glögg släpper tre spännande nyheter på Systembolaget 1 november i år.
På begäran från trogna konsumenter kommer Dufvenkrooks återigen lansera Dufvenkrooks Vanilj, Dufvenkrooks Hjortron samt Dufvenkrooks Julspecial.

2016 satsar Dufvenkrooks på att bredda sortimentet med tre nyheter på Systembolaget som efterfrågats av konsumenterna. Produkterna släpps i Systembolagets lokala sortiment, i Alingsås, Falköpings, Varas och Herrljungas butiker men går även att finna i Systembolagets beställningssortiment. De tre produkterna finns endast i en begränsad exklusiv upplaga om 5000 flaskor per sort.

- Våra produkter är noga utprovade tillsammans med vår egna utvecklingsavdelning. Vi jobbar nära varandra och har många provningar innan vi kommer fram till rätt recept och framställning, säger Johan Branmark, vd Spirit of Sweden.

Tidigare Dufvenkrooks Amore har förfinats och släpps nu som Dufvenkrooks Vanilj 15% med nytt utseende men med samma tydliga smak av finaste bourbon vanilj. Starkvinsglöggen doftar och smakar vanilj och har tydliga toner av de klassiska glöggkryddorna. Färgen är ljust gul och glöggen passar utmärkt att avnjutas i ett avecglas eller lätt uppvärmd.

Dufvenkrooks Hjortron är också efterfrågad av de trogna konsumenterna. Starkvinsglöggen relanseras för den svenska marknaden med ett förfinat recept och nytt utseende på flaskan. Dufvenkrooks Hjortron har även varit en storsäljare som lättvinsglögg i dagligvaruhandeln under flera år. Dufvenkrooks Hjortron doftar och har en fruktig smak av svenska hjortron och de traditionella glöggkryddorna. Glöggen passar bäst att drickas lätt uppvärmd.

Dufvenkrooks Julspecial är en spännande nyhet spetad med skotsk Singel Malt Whisky. Den har en gyllengul färg och mycket karaktär av whisky. Den säljs i en karaktäristisk whiskyflaska och avnjuts gärna i ett whiskyglas som den är eller lätt uppvärmd.

- Vi har valt att bredda vår sortiment med en Dufvenkrooks Julspecial. Ingredienserna är noga utvalda och drycken är baserad på vitt vin, glöggkryddor och är spetsad med skotsk Singel Malt Whisky. Det gör den intressant och speciell – en riktig julspecial, säger Johan Branmark, vd Spirit of Sweden.

Dufvenkrooks Vanilj 15%
Starkvinsglögg 50 cl