Dufvenkrooks -Nyheter 2018

Dufvenkrooks välkomnar julen med tre utsökta glöggnyheter

I år firar Dufvenkrooks 20 år och är ett av de största, helt svenskägda glöggvarumärket med produktion i Sverige. Lagom till årets jubileum lanserar Dufvenkrooks tre exklusiva nyheter på Systembolaget. Glöggarna är paketerade i en lagom stor prova-på-flaska och lanseras 1 november i ordinarie sortiment.

Dufvenkrooks Körsbärspralin 15% 375ml, är smaksatt med körsbär och fin mörk choklad, noga utvalt ekologiskt rött vin och en spännande blandning av klassiska glöggkryddor. Resultatet är en kryddig glögg med tydlig karaktär av körsbärspraliner och inslag av kryddor.

Dufvenkrooks Saffran 15% 375ml, är ett möte mellan tradition och innovation. Glöggen är gjord på noga utvalt ekologiskt italienskt vitt vin och smaksatt med saffran. Glöggen har en tydlig saffransmak med en diskret citrustouch och inslag av torkad frukt, mynta och kanel. Passar utmärkt att dricka kall som varm.

Dufvenkrooks Espresso 375ml, en alkoholfri glögg gjord på ekologisk druvjuice, där inslag av kaffe, vanilj, röda bär och kanel lyfts fram balanserat. Espresso kan med fördel drickas varm eller användas i bakverk och dessert.

Samtliga tre är gjorda på ekologiska råvaror och halvflaskan och är ett mycket bra komplement i glögghyllan.

Dufvenkrooks Original 750ml, är trontjänaren som funnits sedan start och återfinns i ordinarie sortiment. Glöggen är baserad på ett kraftfullt, fruktigt rödvin spetsat med finaste cognac. Kryddningen har ton av brandy, vanilj, citrus, pomerans och torkad ingefära.

Därtill finns även Dufvenkrooks halvtorra julmust på 50 cl flaska. En lagrad, premiumjulmust som är mindre söt och har en fyllig smak, som gör julbordet både godare och snyggare.