Dufvenkrooks Sparkling

Dufvenkrooks firar 20-år med en bubblande nyhet!

År 1998 träffas tre kompanjoner i dryckesbranchen som vill utmana den svenska glöggmarknaden. Dufvenkrooks kom till och blev en glögg som satte innovation och kvalitet i fokus. I år firar Dufvenkrooks 20 år, 1998 – 2018, och är ett av de största, helt svenskägda glöggvarumärkena, med produktion i Sverige.

Det firar vi med en exklusiv jubileumsutgåva, Dufvenkrooks Sparkling. En alkoholfri, mousserande juldryck som är gjord på druvjuice, varsamt kolsyrad och fått en touch av julens kryddor. Med sin friska, halvtorra stil passar en väl kyld Dufvenkrooks Sparkling perfekt till vinterns alla fester.

- I år valde vi att ta nästa steg i resan och breddar sortimentet. Dufvenkrooks Sparkling är ingen glögg men en innovativ, krispig vinterdryck som passar perfekt för årets julmingel. Den skall till skillnad från glögg avnjutas väl kyld, gärna i ett champagneglas med en kanelstång, säger Pamela Mossberg, kvalitetsansvarig på Spirit of Sweden.

I Dufvenkrooks övriga sortiment återfinns tidigare års smaksatta storsäljare som Hjortron, Chili & Choklad Original Röd Ekologisk, Original Vit Ekologisk samt Äpple & Granskott Ekologisk, samtliga lättvinsglöggar på 75 cl glas.

Därtill finns även Dufvenkrooks lagrade julmust på 75 cl flaska. En lagrad, premiumjulmust som är lite mindre söt och med mer smak och som gör julbordet både godare och snyggare. Även julens självklara tilltugg, pepparkakor, packade i snygg plåtburk och bakade i Sverige.

Dufvenkrooks startade år 1998 med en mindre söt och mer exklusiv glögg som ville utmana den svenska glöggmarknaden. Idag är Dufvenkrooks bland det största, helt svenskägda glöggvarumärket, med produktion i Sverige. Dufvenkrooks Glögg är gjord med kärlek till glöggens historia och har även en fot i framtiden. Dufvenkrooks Glögg innehåller enbart de bästa råvarorna och väl utvalda kvalitetsviner.