Sura godisfavoriter i flytande form, från Spirit of Sweden

Godisläsk i nya smaker från Spirit of Sweden

Efterlängtad uppföljare
Först ut under varumärket Spirit of Sweden, var julgodis-läsken som kom som en storm julen 2022. Nu kommer de efterlängtade uppföljarna; Fizzy Candy, Sour Cola och Sour Straps!

- Julgodisläsken landade in precis rätt. Det kändes som det fanns ett uppdämt behov av lyckorus efter år av eländigheter. Redan innan förra släppet började vi spåna på nästa godisläsk, berättar Nina Hagman, Marknads- & innovationschef på Herrljunga Drycker.

Handeln svarar ja tack
Efter julens succé är det få som tackar nej till godisläskerna. Hemköp, Willys, Tempo, City Gross, Matrebellerna, Eurocash, Stora COOP och en hel del Ica-handlare tar in nyheterna. Även caféer, trafik- och servicebutiker kommer få tillgång till godisläsken via Axfood Snabbgross, Privab med flera.

- Otroligt kul med det gensvaret, säger Per Östlund, som är säljchef för servicehandeln.

Godisläsk på export
Intresset för julgodisläsken utanför Sverige var stort men pga begränsad upplaga räckte de 600 000 burkarna "bara" till Sverige.

- De nya smakerna görs i större mängd då de är tänk som en året-om-produkt. Namnen på dryckerna blir också på engelska för anpassning till fler länder, berättar Johan Branmark, vd på Herrljunga Drycker.

- Norge och Danmark är några av de länder som redan önskat en ansenlig volym, fortsätter Johan.

Godisläsken är tillgänglig från v. 16 2023.

Herrljunga Drycker AB (f d Herrljunga Cider AB) är ett svenskt dryckeshus som i över hundra år förenat tradition och innovation. Företaget är beläget i Herrljunga och drivs av fjärde generationen Branmark. Vårt team består idag av ca 70 medarbetare som årligen tillverkar omkring 15 miljoner liter dryck. I vårt breda sortiment samsas cider, saft, lemonad, juice, hälsoshots, must, glögg med läsk – allt producerat med stolthet i Sverige.
Herrljunga Drycker AB omsätter cirka 250 MKR årligen. I koncernen ingår Herrljunga Hotell & Konferens.
Våra varumärken; Herrljunga Cider, Herrljunga Musteri, Cocky Crane, Herrljunga 1911, Dufvenkrooks samt Spirit of Sweden.
Herrljunga Drycker AB är certifierade enligt den internationella standarden British Retail Consortium (BRC), som är en garanti inom livsmedelssäkerhet. Vi innehar också certifikat för EU ekologisk produktion.
För oss är drycken det som förgyller varje tillfälle i livet, stort som smått, för ung som gammal, när som fjärran.
Vi är Herrljunga Drycker. Vi skapar drycker i tiden. Något för alla att älska!