Herrljunga Cider lanserar 2011 års glöggnyheter!

Herrljunga Cider lanserar 2011 års glöggnyheter!

För hundra år sedan började pastor Svenberg att tillverka sitt eget nattvardsvin. Det var så Herrljunga Cider startades och än i dag vårdar vi arvet från den egensinniga pastorn – vår glögg innehåller endast naturliga råvaror och därför vågar vi också lova att kvaliteten alltid är den bästa.

I år lanserar Herrljunga Cider två spännande nyheter på Systembolaget. Det är två glöggar som baseras på ett kraftfullt, fylligt spanskt rödvin, klassiska glöggkryddor och som fått en rondör av mjuk choklad och lyfts med Mocca eller Rom.

1911 KRAV-certifierad starkvinsglögg Mocca & Choklad, 15%, 50 cl
Lanseras i Systembolagets BAS-sortiment 1:a November, artnr. 96003, 89:-

1911 starkvinsglögg Rom & Choklad, 15%, 50 cl
Lanseras i Systembolagets säsong-sortiment 1:a November, artnr. 96357, 79:-

Herrljunga 1911 glögg har även ett brett sortiment av alkoholsvaga glöggar som säljs via dagligvaruhandeln. Glöggsortimentet lanserades till julen 2010 och från start var det en stor succé. I år består sortimentet av fem smaker samt vår fina glöggprovarlåda

För mer info, kontakta Johan Branmark via marknad@herrljungacider.se eller 0513-226 00

Herrljunga Cider AB grundades 1911 och är ett familjeföretag som idag drivs av fjärde generation. Vi har producerat cider sedan 1969 och är marknadsledande i Sverige på dagligvaruhandeln. Utöver vårt breda lättcidersortiment marknadsför vi även vår innovativa starkcider under varunamnet ”+46 Swedish Cider”, vår traditionella och nyskapande glögg ”Herrljunga 1911 Glögg”, äkta saft "Herrljunga 1911 Saft", det klassiska juicevarumärket "Pago", energidrycken ”SHARK” samt ölen ”Lapin Kulta” 3,5% vol.