Alpenglitzern Organic Glühwein 8,5%

Nyhet -värmande ekologisk glühwein

Kylan är på intåg och årets värmande dryck är här. Alpenglitzern Organic Glühwein är ett frisk alternativ till den traditionella söta glöggen. Glühwein är motsvarigheten till glögg i tysktalande länder och passar bra som en värmande dryck under årets kalla, mörka månader. Alpenglitzern Organic Glühwein lanseras 1 november i systembolagets ordinarie sortiment och kommer finnas tillgänglig till sista mars.

Alpenglitzern Organic Glühwein är gjord på italienskt ekologiskt rödvin har en kryddig smak med en lagom sötma och inslag av körsbär, kanel, apelsinskal, kryddnejlika och skogsbär. Den avnjuts med fördel till klassiska glöggtillbehör som russin och pepparkaka men passar även till lagrade ostar.

Traditionen att krydda vin finns i de flesta kulturer sedan långt tillbaka i tiden, både av hälsoskäl och som smakförbättrare. Den största skillnaden mellan glühwein och vanlig glögg är att glühwein har en lägre alkoholhalt och mängden socker endast är hälften så stor. Alpenglitzern Organic Glühwein har en sockerhalt på 75g/l och 8,5% vol. Priset är 69 kr för 75 cl med artnr 90071.

Alpenglitzern Organic Glühwein 8,5%

Artikrlnr 90071

Pris 69kr

Herrljunga Cider AB är ett svenskt familjeföretag som drivs i fjärde generationen. Företaget grundades 1911 i Herrljunga där produktion och kontor är än idag. Vi är en av Nordens ledande tillverkare av cider och glögg inom premiumsegmentet. Våra produkter representeras på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna. Produktsortimentet består av cider, äppelmust, glögg, saft och vatten från egen källa. Vi representerar ett antal internationella varumärken inom dryck, däribland Lorina Lemonad. Vår anläggning är kvalitetscertifierad enligt BRC samt uppfyller kraven för KRAV-märkning. Herrljunga Cider har idag 76 medarbetare och omsätter 200 Mkr med en fortsatt stark tillväxt.